Sooduskampaaniad suurendasid jaemüüki

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hullud päevad
Hullud päevad Foto: Liis Treimann

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu oktoobris eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsivhindades 8 protsenti, teatas statistikaamet.

2015. aasta oktoobris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 442,7 miljonit eurot, seega jäi oktoobris kauplustesse 337 eurot elaniku kohta.

Tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasv oktoobris veidi aeglustus. Kui septembris kasvas jaemüük neis kauplustes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 16 protsenti, siis oktoobris oli kasv 12 protsenti. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes oli jaemüük ühe protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta oktoobris.

Enim suurenes oktoobris jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, kontoritarvete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 39 protsenti). Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 33 protsenti) ning posti või interneti teel (kasv 30 protsenti).

Toidukaupade kauplustes jätkus oktoobris jaemüügi kasvu kiirenemine. Kui augustis kasvas neis kauplustes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2 protsenti ja septembris 3 protsenti, siis oktoobris oli kasv 4 protsenti. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvu kiirenemisele avaldasid osaliselt mõju oktoobris toimunud soodusmüügikampaaniad.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 11 protsenti, mis oli märgatavalt kiirem kasv kui septembris. Mootorikütuse jaemüügi kiirele kasvule avaldas mõju mullusest 19,4 protsenti odavam mootorikütuse hind.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes oktoobris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 6 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1 protsenti. 2015. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 520,7 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85 protsenti. 2014. aasta oktoobriga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 6 protsenti ja eelmise kuuga võrreldes 5 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles