Leito: ajalehtede veebireklaami käive pole langenud

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Online-bännerid
Online-bännerid Foto: caymannetnews.com

Suuremate ajalehtede (Postimees, Äripäev, Õhtuleht, Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress) online-reklaami käive pole tänavu kümne kuuga eelmise aasta sama perioodiga võrreldes langenud.

Kokku jäi meediaekspert Toomas Leito sõnul veebireklaami käive 35 miljoni krooni kanti.

«Suur konkurent Delfi on isegi tõstnud käivet seitse protsenti. Samal ajal on paberkandjate  reklaamimahud- ja käibed oluliselt kukkunud,» tõdes Leito. 

Veebireklaam moodustab lehtede käibest 20 protsenti, mis on soliidne osa.

Postimehel on Leito kinnitusel veebireklaami osatähtsus isegi 30 protsenti.

«Näiteks teenis leht septembris kolm miljonit krooni reklaamiraha netiavarustes.»

Ajalehtede strateegiad online-väljaannete arendamisel ja sealt reklaamiraha teenimisel on erinevad.

Postimees on Leito kinnitusel sinna jõuliselt juba mitu aastat panustanud ja tulemused on ka näha.

«Lehe reklaamivolüüm on pidevalt suurenenud, jätmata teistele üllitistele vähimatki võimalust konkureerida. Postimees ahistab tasapisi juba Delfi positsioone.»

Netiväljannete edendamisega tegelevad ka Äripäev ja Õhtuleht. Äripäev teenib sealt headel kuudel miljon krooni, Õhtuleht umbes 700 000 krooni.

Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress on Leito kinnitusel konkurentsist loobunud ja nende tulud sealt on marginaalsed  - paarsada tuhat krooni kuus.

«Lehtede online-väljaannetes reklaamivad põhiliselt samad firmad mis paberlehes. Aktiivsemad on lennufirmad ja laenukontorid,» lisas Leito.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles