Poola laevatehase juhtkond lubas anda 1,2 miljonit altkäemaksu

Prokurör Laura Feldmanis andis informatsiooni Tallinna Sadama tänaseks endiste juhtide Ain Kaljuranna ja Allan Kiili altkäemaksu võtmise uurimise kohta.

FOTO: Mihkel Maripuu

Korruptsioonikahtluses Poola laevaehitusfirma Remontowa Shipbuilding president Andrzej Wojtkiewicz ja juhatuse liige Jan Paszkowski kandsid juba varasemalt Tallinna Sadama endisele juhtkonnale ligikaudu 800 000 eurot üle, kirjutab Poola meediaväljanne Onet; kokku pidi altkäemaks moodustama 1,2 miljonit eurot.

«Esitatud kahtlustuse järgi lubasid mehed Tallinna Sadama juhatuse liikmele Allan Kiilile altkäemaksu üle miljoni eurot, millest osa oli avalike menetlustoimingute alguse ajaks edasi antud. Ühte meest kahtlustatakse lisaks altkäemaksu andmisele ka rahapesus. Kahtlustuse järgi anti altkäemaksu praamide ehitamise lepingu sõlmimise eest osaühinguga TS Laevad,» ütles riigiprokurör Laura Feldmanis BNSile. 

Onet kirjutab, et kokkulepitud summa pidi moodustama 1,2 miljonit eurot ja ligikaudu 800 000 eurot on Tallinna Sadama endistele juhatuse liikmetele edastatud. Väljaande järgi, kui kahtlused osutuvad õigeks, võib laevatehase juhte ähvardada kuni 12-aastane vangistus.

Kaitsepolitsei pidas 26. augustil kinni Tallinna Sadama juhatuse endised liikmed Allan Kiili ja Ain Kaljuranna, 28. augusti hommikul võttis Harju maakohus nad eeluurimise ajaks vahi alla. 26. augustil peeti kinni ka kolm altkäemaksu andmises ja kolm selle vahendamises kahtlustatavat. Nemad pääsesid 28. augustiks kõik vabadusse.

Riigiprokuratuuri kinnitusel käivitus kriminaalmenetlus Kiili ja Kaljuranna tegevuse uurimiseks küll tänavu, kuid kogutud tõendid annavad alust arvata, et võimalikud korruptiivsed tehingud ulatuvad juba aastasse 2009.

Kahtlustuse keskne tehing on riigiprokuratuuri kinnitusel parvlaevahange ning uurimisandmetel tekitab kahtlusi laevade tellimine just Poolast.

Remontowa Shipbuilding võitis 2014. aastal hanke kahe praami ehitamiseks Tallinna Sadamale. Tallinna Sadam on sõlminud kokku nelja praami ehituseks lepingud kahe laevaehitajaga – Türgi Sefine Shipyardiga ja Poola Remontowa Shipbuildinguga. Parvlaevasid oli plaanis ehitatada Poolas Gdánskis ja Türgis Altinovas/Yalovas asuvates tehastes.

Tagasi üles