Uudse pakiroboti loojad ei näe teistes pakirobotites tõsist konkurentsi

Starship

FOTO: Starship

Eesti tehnoloogiaettevõtjate poolt asutatud isesõitvale pakirobotile Starship on üle maailma tekkinud juurde mitmeid konkurente, kuid Starshipi ärijuht Allan Martinsoni sõnul on nende tehnoloogiline ja äriline võimekus eestlaste robotist tunduvalt madalam.

Leedu start-up ettevõte Sidewalk teatas hiljaaegu, et nad arendavad poolautonoomset pakirobotit Sidewalk, mille eesmärk on kõnniteid pidi pakke kohale toimetada. Massachusettsi tehnoloogiainstituudi inimeste firma Dispatch Robotics on samuti arendanud pakiroboti Carry, mille prototüüpi Hiinas testitakse. Ettevõtte sõnul kavatsevad nad Carryga USA turule tulla järgmisel aastal ja seda peamiselt ülikoolilinnakute tänavatele.

«Nendel kahel firmal on meie ettevõttega selge vahe sees. Nad on väga noore ajaloo ja väikse tiimiga start-up´id,» ütles Starship Technologies ärijuht Allan Martinson BNS-ile. Martinsoni sõnul ei soovi ta konkurente kuidagi kritiseerida, kuid rõhutab, et Starshipi meeskond on tunduvalt tugevama tehnoloogilsie tausta ja parema finantseeringuga ettevõtte kui Sidewalk ja Dispatch Robotics.

«Leedukatel on sisuliselt ratastega kast, kuhu on peale pandud veebikaamera,» ütles Martinson. Ta lisas, et Leedu firma roboti suudaks iga insener mõne kuuga kokku ehitada. «Kõige olulisem ja raskem osa pakiroboti arendamisel on see, et ta näeks hea välja, oleks funktsionaalne ja et tal oleks isesõitev autonoomia. Meie oleme selles mõttes neid tunduvalt eespool.»

Samas lisas Martinson, et ei taha väiksemaid firmasid kuidagi halvustada, kuna tegemist on väga noorte ettevõtmistega, mis on väga varajases arengustaadiumis. «Tõenäoliselt on üle maailma veel palju teisigi selliseid ettevõtteid, mis pakiroboti loomise peale mõtlevad.»

Martinson teatas novembri alguses, et liitub Ahti Heinla ja Janus Friisi poolt asutatud ettevõttega Starship Technologies , mis arendab iseliikuvaid pakikanderoboteid.

Starshipi robot ulatub inimesele veidi üle põlve, liigub ratastel ja suudab sihtkohta vedada kuni 10 kilo kaaluvaid pakke ja ostukotte. Lukustatud kaane saab avada ainult pakki ootav inimene spetsiaalse koodiga. 

Ettevõtte sõnul suudab viie kilomeetri kaugusele liikuv robot kauba kohale tuua 5-30 minutiga. Roboti asukoht on reaalajas jälgitav ning saabumise aeg määratav vaid mõne minuti täpsusega. Kõnniteel jalakäija kiirusel liikuv robot suudab põigata kõrvale takistustest ning ületada sõiduteed. 

Tagasi üles