Milline probleem ühendab Twitterit, GoProd ja FitBiti?

Twitteri logo.

FOTO: SCANPIX

Kolme maineka tehnoloogiaettevõtte - mikroblogivõrgustiku Twitteri, seikluskaamerate tootja GoPro ning kantavate spordinutiseadmete turu pioneeri FitBiti aktsiate hinnad on langenud allapoole nende algset börsihinda, kirjutab Quartz.

Seejuures olid GoPro ja FitBiti aktsiate hinnad reedese kauplemispäeva lõpuks  lausa rekordiliselt madalad, samas kui Twitteri aktsia on varasemalt olnud veelgi odavam.

Kõik kolm ettevõtet on alles hiljuti börsil noteeritud (Twitter 2013. aastal, GoPro 2014. aastal ning FitBit tänavu) ning nende võimetus aktsiaturul laineid lüüa viitab analüütikute hinnangul sellele, et üha suurema osa tehnoloogiaidufirmade hinnanguline väärtus on enne börsile minekut investorite poolt rahastusvoorudes kunstlikult täispuhutud.

Twitter läks börsile kolm aastat tagasi alghinnaga 26 dollarit aktsia kohta ning suur nõudlus viis selle lausa 45 dollari lähistele. Reede õhtuseks sulgemishinnaks oli aga ainult 25,18 dollarit. Mikroblogivõrgustik ei ole viimastel kvartalitel suutnud suurendada oma kasutajabaasi ning samuti tekitab investorites kõhklusi selle asutaja ja juhi Jack Dorsey võimekus juhtida kahte ettevõtet korraga. Seejuures on tema teine ettevõte, makseteenuseid pakkuv Square samuti lähiajal börsile minemas. Viimastel nädalatel on Twitteri aktsiahinnale negatiivselt mõjunud aga mitmete institutsionaalsete investorite otsused vähendada oma osalust.

GoPro oli mullu üks enimkõneldud börsidebüüte, kuid ettevõte ei ole suutnud samuti oma kasutajabaasi piisavalt kiiresti kasvatada. Börsil märgiti selle aktsia alghinnaks 24 dollarit, kuid reede õhtuks oli see langenud 21,16 dollarile. Seikluskaamerate tootja viimane mudel Hero4 Session ei ole suutnud loodetud müügitulemusi näidata, mistõttu oli GoPro sunnitud septembris selle hinda 25 protsendi võrra kärpima. Ettevõte loodab siiski helgemale tulevikule, investeerides oma tooteportfelli laiendamisesse. Näiteks loodetakse turule tulla tavatarbijale mõeldud droonide ning virtuaalse reaalsuse seadmetega.

FitBit erineb ülalmainitud kahest ettevõttest selle poolest, et enne börsile minekut suudeti ka iseseisvalt kasumisse jõuda. Juunikuisel börsidebüüdil otsustas ettevõte tõsta alghinna esialgselt 20 dollarilt 30,4 dollarile. Börsil oldud kahe kvartali jooksul on firma näidanud häid majandustulemusi, kuid investoreid teeb murelikuks FitBiti otsus müüa aktsiate teisel avalikul emissioonil 3 miljoni lisaaktsiat alghinnaga 29 dollarit. Ettevõtte aktsiahind langes reede õhtuks 27,73 dollarile.

Tagasi üles