Advokaat: uus lennufirma saab Estonian Airi pärandi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue lennufirma Nordic Aviation juhatuse liikmed. Vasakult: nõukogu esimees Peeter Tohver, juhatuse esimees Jaan Tamm ja juhatuse liige Erik Sakkov.
Uue lennufirma Nordic Aviation juhatuse liikmed. Vasakult: nõukogu esimees Peeter Tohver, juhatuse esimees Jaan Tamm ja juhatuse liige Erik Sakkov. Foto: Erik Prozes

Kuigi tegevuse lõpetanud Estonian Airi juhatuse liige Erik Sakkov ütles, et uus lennufirma alustab täiesti puhtalt lehelt, siis advokaadibüroo Lillo ja Partnerid vandeadvokaat Indrek Lillo sõnul see nii ei ole. 

«Ma rõhutan fakti, et tegemist on täiesti uue lennufirma asutamisega, mis järgib piinliku täpsusega kõiki Euroopa Liidu konkurentsireegleid ning tegemist ei ole Estonian Airi äri üle võtmisega. Me ei saa endale lubada isegi ühe kirjaklambri üle toomist Estonian Airi peamajast, mis võiks tuua süüdistuse keelatud riigiabi üle kandmises,» ütles Sakkov laupäeval. 

Ajakirjanduses avaldatud andmete põhjal on tegemist ettevõtte üleminekuga, märkis advokaat. See tähendab seda, et Estonian Air (EA) põhitegevus on tõstetud ümber Nordic Aviation Group (NAG). Seega on tegemist õigusjärglusega. Nii valitsuse liikmed kui ka EA ja NAG on kinnitanud, et keegi ei pea muretsema, sest kõikide liinide toimimise tagab edaspidi NAG. «See on ju kinnitus selle kohta, et ettevõtte põhitegevus on üle viidud ühest äriühingust teise,» ütles Lillo.

Ettevõtte põhisisuks tuleb tema sõnul pidada konkreetsete lennuliinide opereerimist. Meil on Eestis kohtupraktikat, kus sellisel juhul loetakse ettevõte üleläinuks uuele juriidilisele kehale ehk NAGile ning kõikide EA kohustuste eest peaks vastutama Nordic Aviation Group.

Lillo selgitas, et ettevõtte ülemineku tagajärgi töötajatele reguleerib taolisel juhul töölepinguseadus, mis sätestab otsesõnu kõigi töölepingute ülemineku ettevõtte omandajale ehk siis Nordic Aviation Groupile.

Lisaks paneb töölepingu seadus senisele tööandjale ehk Estonian Airile informeerimiskohustuse, mida ajakirjanduses esitatud andmete põhjal ei ole EA täitnud. Ilmselt ei ole aga NAG-l pakkuda tööd enamikule EA töötajatele, mistõttu tuleb ilmselt töötajad koondada, sõnas advokaat. 

Samuti ei saa tema sõnul täita Estonian Airi tegevjuht Jan Palméri kompromissettepaneku, mille kohaselt tuleks töötajate koondamisel lähtuda mitte kollektiivlepingust, vaid töölepinguseadusest. Lillo sõnas, et kuigi ta ei tea kollektiivlepingu sisu, on see ülem töölepingus sätestatu ees. «Olgu lisatud, et ettevõtte ülemineku korral läheb NAGle üle ka EAs kehtinud kollektiivleping. Kui osutub vajalikus töötajate koondamine, siis rakenduvad sellest kollektiivlepingust töötajatele tulenevad tagatised,» sõnas advokaat.

Ta rõhutas, et riigi säärane toimimisviis saatis ettevõtjatele omamoodi signaali. «Sisuliselt öeldi seda, et kui teie osaühingut või aktsiaseltsi tabab näiteks suur maksaunõue, siis tõstke kogu oma äritegevus ümber teise kehasse ja laske oma senine äriühing põhja. See ei ole hea eeskuju,» sõnas Lillo, lisades, et senises kohtupraktikas on loetud seda ebaseaduslikuks. «Antud juhul on seda tehtud täiesti teadlikult ja tahtlikult.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles