Lennukikapten: Estonian Airi pilootidel ei ole kerge uut tööd leida

Kadri Hansalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
7. novembri õhtul 17.30 paiku saabus Tallinna lennujaama viimane Estonian Airi lend.
7. novembri õhtul 17.30 paiku saabus Tallinna lennujaama viimane Estonian Airi lend. Foto: Erik Prozes

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kristen Michal ütles esmaspäeval Postimehele, et pilootidele on juba tööpakkumisi tehtud, kuid nii ametiühingud kui ka Postimehega rääkinud endine Estonian Airi lennukikapten kinnitasid, et see ei ole nii.

Anonüümseks jääda soovinud lennukikapten rääkis, et pilootide tööturg ei ole sugugi nii roosiline, kui seda üritatakse näidata. «Ega tööjõuturul ole Estonian Airi inimestel väga suurt lootust. Mitte sellepärast, et nad oleks halvad spetsialistid, vaid pilootide turg on lihtsalt niivõrd täis,» ütles ta.

Skandinaavia lennufirma SAS teatas eile, et palkab juurde 200 pilooti ja 500 salongiteenindajat ning paljudele tundus see kui ideaalne võimalus kõigile 57-le Estonian Airis töötuks jäänud piloodile ja 70-le salongiteenindajale.

Postimehega rääkinud kapteni sõnul aga nõuab SAS vähemalt ühe Skandinaavia keele ehk kas norra, taani või rootsi keele head oskust, mis välistab suuremale osale eestlastest sinna kandideerimise. Nii et mõni piloot võib sinna tema hinnangul tööle saada, aga pardateenindajad kindlasti mitte. Lisaks on Skandinaavias tema sõnul väga palju töötuid piloote, nii et konkurents töökohtadele saab olema tihe.

Lätlaste airBaltic võtab samuti eestlasi tööle, kuid seal olevat üsna koormavad töötingimused, kusjuures esimesed kolm aastat pead oma koolituse ise kinni maksma. Sinna on tema sõnul tööle läinud juba kolm lendu Tartu lennukolledži lõpetanud piloote.

«Nii et väita seda, et ümberringi rabatakse piloote, on täiesti vale. Nad on küll head piloodid, aga konkurents on meeletu,» ütles ta.

Uut rahvuslikku lennufirmat pole aga kapteni sõnul ju veel olemaski, nii et selle peale ei saa samuti loota. Lisaks ei prognoosi ta sellele ettevõttele pikka iga.

Estonian Airi töötajaid esindava Eesti Ametiühingute Keskliidu juht Peep Peterson ütles sotsiaalmeedias, et lennufirma piloodid teistelt lennufirmadelt tööpakkumisi saanud ei ole.

«Michal oletab, et piloodid on saanud naaberriikide ettevõtetelt tööpakkumised. Eilse õhtu seisuga ei olnud saanud. Koondamine on kohustuslik,» ütles Peterson.

«See ei ole ilmselt saladus –, et kaks siin lähedal opereerivat lennuettevõtet on teinud praktiliselt kõikidele pilootidele juba konkureerivad pakkumised,» ütles Michal esmaspäeval Postimehele. Sestap peab Nordic Aviation Group töötajate endalesaamiseks ilmselt pingutama, lisas ta.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kristen Michal ja Estonian Airi juht Jan Palmer kinnitasid Postimehele, et mitu lennufirmat on pöördunud tööpakkumistega Estonian Airi poole. Palmer ütles, et otsepakkumisi tehakse lennunduses vähe, piloodid peavad sobivatele pakkumistele ise kandideerima.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles