Rolls-Royce: mootoririkked ei olnud omavahel seotud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Rolls-Royce ütles pärast lennukimootorite tõrkeid valitsenud pinevat vaikust, et kaks tõsist Trent jõuallika riket ei ole omavahel seotud. Seda aktsionäride suureks kergenduseks, kes kartsid klientide põgenemist.


Briti ettevõttel on Trent-mootoriseeriale tellimusi enam kui 20 miljardi naelsterlingi eest, mis teeb neist maailma suuruselt teise lennukimootorite tootja.

Oma esimeses pressiteates pärast seda, kui üks Trent 900 mootor Qantase Airbus A380 möödunud neljapäeval ohtu pani, kinnitas Rolls-Royce, et juhtumil ei ole midagi pistmist augustis testimisel ilmnenud Trent 1000 rikkega.

Pressiteade viskas Rolls-Royce’i aktsia hinna otsekohe 7,8 protsendi võrra ülespoole.

Rolls-Royce ütles samuti, et Trent 900 probleem – mida nii nende omad kui Austraalia lennufirma poolt palgatud insenerid hoolega uurisid – oli seotud «spetsiifiliselt» selle konkreetse mootoriga ega oma pistmist teiste juhtumitega, mis alates augustist vanemate RB211-524 mootoritega aset on leidnud.

Qantase tegevjuht Alan Joyce ütles siiski, et firma kuus A380 lennukit ei tõuse õhku veel vähemalt 72 tundi. Varem oli ta andnud mõista, et lennukid jätkavad tööd juba möödunud nädalavahetusel.

Joyce on erinevalt Rolls-Royce’i tegevjuhist söör John Rose’ist pärast möödunud nädalal toimunud vahejuhtumit – kui nende A380 mootor Trent 900 varsti pärast Singapurist õhkutõusmist üles ütles – korduvalt avalikkuse poole pöördunud.

Joyce ütles, et uurijad tegelevad parasjagu lubatust suuremate õlileketega, mida täheldati kolme eri lennuki mootorite turbiinide piirkonnas. «Sellist asja ei tohiks olla. Antud lennukite puhul on see ebanormaalne,» ütles ta.

Rolls-Royce’i pressiteade tuli pärast neli päeva kestnud meediasulgu, mil firma keelas igasugused kommentaarid neljapäevase intsidendi ja ülejäänud kolme juhtumi aadressil – millest viimane leidis aset läinud reedel, mil üles ütles ühe teise Qantase lennuki RB211-524 tüüpi mootor.

Agency Partnersi analüütik Nick Cunningham ütles: «Paljud vaatlejad tunnevad nüüd loomulikult suurt kergendust, kui neil on põhjust uskuda, et nende nelja rikke vahel puudub süsteemne seos.»

Eile enne lõunat kukkusid Rolls-Royce’i aktsiad Londoni börsil ligi 5 protsenti, tõusid aga pressiteate tiivul 607 penni peale ja olid päeva kokkuvõttes 2,7 protsenti üleval.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles