Hääbuva Blackberry turuosa jääb alla isegi Samsungi Tizenile

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blackberry juht John Chen
Blackberry juht John Chen Foto: PantherMedia

Uuringufirma Strategy Analytics andmetel on Wall Streeti börsihaide ja USA valitsusametnike kunagise lemmiktelefoni Blackberry turuosa kahanenud mikroskoopiliseks.

Strategy Analyticsi andmetel kasvas kogu nutitelefonide turg kolmandas kvartalis aastaga 10 protsenti. Mobiiliplatvormide absoluutseteks liidriteks on jätkuvalt oma turuosa kasvatanud Google´i Android ning Apple´i iOS ning kolmandat kohta hoiab kahaneva, vaid mõne protsendini küündiva turuosaga Microsofti Windows. Kanada päritolu Blackberry on aga kaotanud oma neljanda positsiooni ning ette lasknud Samsungi hiljuti turule tulnud nutiplatvormi Tizen.

Blackberry nutiplatvormi aeg on ilmselt ka läbi saanud, kuna ettevõte panustab edaspidi oma seadmetel Google´i Androidi operatsioonisüsteemile. Hiljuti tuli välja ka esimene seda platvormi kasutav Blackberry mudel nimega Priv.

Septembri seisuga kasutas Blackberry telefone maailmas 30 miljonit inimest, veel juunis oli see number 3 miljoni võrra suurem. Tippajal, 2012. aasta detsembris ulatus Blackberry kasutajate arv aga 80 miljonini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles