DHLi boss lubab pommidega võidelda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Logostikafirma DHL kaubik
Logostikafirma DHL kaubik Foto: SCANPIX

DHL, üks maailma lennutranspordi «suurest kolmikust», lubab pärast Jeemenist ja Kreekast teele pandud pomme hakata kliente ja pakke enne lennujaama jõudmist paremini kontrollima.

«Meil tuleb tõhustada valvet pakkide vastuvõtmisel, me peame objekte agressiivsemalt kontrollima, enne kui nad meie süsteemi sisenevad,» ütles DHL Expressi, UPSi ja Federal Expressi rivaali tegevjuht Ken Allen.

Euroopa Liidu valitsused arutavad täna Brüsselis lennunduse turvalisusega seonduvaid probleeme.

Allen hoiatab samas ülereageerimise eest: «Kõikehõlmav lauskontroll võib röövida aega ja raha olulistelt turvalisusega seotud valdkondadelt,» ütles ta. «Meil tuleb teha sihikindlat koostööd luureorganitega.»

Lennupakke reeglina elektrooniliselt ei kontrollita. USAsse suunduvate pommide avastamine Dubais ja Suurbritannias, samuti terve trobikond Kreekast Euroopa valitsustele teele pandud lõhkekehi on aga pannud ametnikke oma seisukohti muutma.

Mõnede liikmesriikide valitsused on juba kohalikud meetmed välja kuulutanud, täna arutavad siseministrid karmimaid üle-euroopalisi reegleid ning nende kooskõlastamise võimalusi USAga.

Lennutranspordi- ja ekspordiettevõtted kardavad, et valitsused sunnivad neid edaspidi transiidi käigus kõiki saadetisi uuesti läbi vaatama, mis aeglustaks tempot ning tõstaks laadungi hinda.

Allen ütles, et kõige praktilisem oleks panna paika üks reeglite komplekt «tuntud firmade omavahelisele pakisaatmisele» ning teine komplekt rangemaid reegleid «tundmatutele firmadele, kes saadavad midagi tont teab kuhu».

Pakisaatmisel pidavat juba kehtima «tohutul hulgal» turvameetmeid, mida Allen detailsemalt arutada ei soovinud: «Kui sa ostad pileti, avaldad sa andmeid, mille abil sind kontrollida saab. Nii on see ka transporditavaid kaupu puudutava informatsiooniga.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles