Hiina sai valmis esimese suure reisilennuki

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina uue reisilennuki C919 pidulik väljatoomine Comaci tehasest Shanghais.
Hiina uue reisilennuki C919 pidulik väljatoomine Comaci tehasest Shanghais. Foto: AP

Hiina lennukitootja Commercial Aircraft Corp of China (Comac) tehasest väljus esimene suur reisilennuk, millega hiinlased loodavad vähemalt koduturul Boeingi ja Airbusiga võistelda.

39 meetrit pikal C919 lennukil on 168 istekohta ning selle lennukaugus on standardversioonina 4000 ning modifitseeritud versioonina 5555 kilomeetrit. Lennukit on arendatud juba 2008. aastast alates; see pidi tegema oma esimese lennu mullu, kuid viivitused arenduses on lükanud stardi 2016. aastasse.

Comaci teatel algavad peatselt lennuki pardasüsteemide testid maa peal. Esmaslend on ettevõtte kinnitusel endiselt plaanis järgmisel aastal, kuid ajaleht China Daily jõudis juba teatada, et see on edasi lükatud ülejärgmisse aastasse.

Lennukiga loodab Comac võistelda Airbusi ja Boeingiga Hiina levinuimas reisilennukisegmendis, kus seni on domineerinud Boeing 737 ja Airbus 320. Ettevõtte kinnitusel on juba laekunud tellimused 517 lennukile, peamiselt kodumaistelt lennufirmadelt.

Ehkki C919 on komplekteeritud Hiinas, on suur osa selle kasutatavast tehnikast, nagu mootorid, elektroonika ja juhtimissüsteemid, Lääne päritolu.

Üheskoos Vene firmadega kavatseb Comac järgmisena ette võtta laia kerega reisilennuki C929 ehituse.

Hiina lennufirmad on viimase paari kuu jooksul tellinud Airbusilt ja Boeingilt mitusada lennukit. Boeing hindab, et Hiina lennundus vajab kahe aastakümne jooksul 6000 uut lennukit, mille kogumaksumus võib küündida 800 miljardi USA dollarini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles