iDeal kampaania

Salapärane tugev strateeg

Andres Viisemann

FOTO: A.Peegel

Miks lähevad noored inimesed Jaapanisse elama või õppima? Tõusva päikese maa tundub eksootiline, avastamist vääriv ja uusi peibutavaid võimalusi pakkuv. Aga miks eelistavad seda kauget riiki Maarjamaa või Monaco asemel elupaigana edukad keskealised ärimehed? Kas sellepärast, et Jaapan on maskuliinne riik, kus mehed on endale haaranud kõik vähem või rohkem meelde tulevad privileegid? Vähemalt valitseva stereotüübi järgi.


Ei. Oma rolli mängib sealne rahulikum elustiil ja veel midagi – armastus.

Vähemalt nii põhjendatakse Eesti edukaima pensionivara paigutaja Andres Viisemanni valikuid. Põhjuseks asjaolu, et tema abikaasa on jaapanlanna ning suure osa ajast veedab mees armastatud inimese sünnimaal.

Ent võib-olla sedasi vastajad vaid arvavad end teadvat, sest kõige sagedasem vastus palvele Viisemanni iseloomustada on «väga salapärane mees, kellest keegi õieti midagi ei tea».

Just tema on andnud viimase tähe selle panga nimele, mis tänavusel fondide vahetamise hoogtöökuul uute klientide kaasamisel puhta töö tegi. LHV kätesse usaldas oma pensionivara kõige suurem osa teise samba fondi vahetada otsustanud 76 371 inimesest.

Kuigi konkurendid materdavad LHVd agressiivse müügi strateegia ja reklaamikampaania pärast ning hurjutavad, et pensionipõlve kindlustamine on tõsine asi, mida kaubanduskeskuse koridoris kätekreemi või odava lõhnaõli kombel pähe määrida ei tohi, ei vaidlusta neist keegi ometi Viisemanni teadmisi ja tema fondide edu. Just Viisemanni valvsa silma all on tulevaste pensionäride raha siiani kõige jõudsamalt kosunud.

Viisemann ise on öelnud, et ei looda pelgalt statistika ja riskide hajutamise peale, vaid investeerib ainult neisse ettevõtmistesse ja väärtpaberitesse, millest arvab end aru saavat. Teadmistele ja oskustele lisaks mängib rolli ka tubli annus inimlikku õnne. Pensionifondidega on alati seotud riskid ning heade tulemuste eest kogu au ja hiilguse tema nimele kirjutamisega mees nõus ei ole.

Tagasihoidliku ja intelligentse olemuse ning rahuliku häälega Viisemanni nimetatakse panga esindusfiguurina särava Rain Lõhmuse kindlaks seljataguseks. Kõlab ilmse ebaõiglusena, sest strateegina hinnatakse Viisemanni panga nimele esitähe andnud Lõhmusest oluliselt tugevamaks. «Nii Hansapangas kui ka LHVs on Viisemanni roll olnud oluliselt suurem, kui see välja on paistnud,» kõlab üks iseloomustustest. Ta on perfektsionist ja tahab iga liigutuse juures näha kvaliteedimärki.

Nii Eesti panganduse kunagise lipulaeva Hansapanga kui ka nüüd LHV ajutrusti kuuluv mees eelistab avalikule tähelepanule märkamatuks jäämist. Erinevalt paljudest teistest eelistab kolleegide iseloomustuse järgi suure südamega Viisemann heategevusega mitte kiidelda. Majanduslikult heal järjel mehena on ta paljudele abikäe ulatanud, kuid seda teavad vaid asjaosalised ise.

Ta ei osta odavaid asju. Mitte edevusest. Head asjad on kallid. Ka mugavus ja praktilisus on oluline. Ja turvalisus. Näiteks auto puhul.

Paratamatult tekib küsimus, kas märkimisväärse aja Eesti asjadest kaugel olek mitte tagasilööki ei anna. Kolleegid kinnitavad, et ei anna. Pigem võimaldab see oma põhitegevusele keskenduda, ilma et igapäevane meediakära või muud takistused segama pääseks. On rohkem rahu ja aega.

Viisemanni meeskonnakaaslased ei karda, et rahu ja aja nautimine võiks talle saatuslikuks saada ning mees ühel päeval lihtsalt senised kohustused täitmata jätab. Viisemann on Hansapanga loomisest käinud läbi kõikvõimalikud organisatsiooni tegevusega seotud etapid ning naasnud kõrge juhi kohalt teda tegelikult paeluva visionääri ja analüütiku rolli juurde. Kunagi ta kindlasti loobub. Aga mitte enne, kui on leidnud endale väärika mantlipärija.
 

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles