PBK kavandatavat alkoholi reklaamipiirangut tõenäoliselt ei rakenda

PBK.

FOTO: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

PBK telekanali omaniku Eesti tütarfirma BMA Estonia tegevjuhi Irina Kozõrenko sõnul ei plaani PBK alkoholi reklaamipiirangut rakendada, kui see vähendab märgatavalt kanali reklaamitulu.

«PBK ei tegutse küll Eesti litsensi alusel, kuid on alati solidaarne olnud Eestis tegutsevate kanalitega ning on ka järginud Eesti reklaamiseadust,» ütles Kozõrenko BNSile.

Samas, kui seaduse muudatused hakavad oluliselt piirama PBK võimalusi reklaamiraha teenimise osas, kaalub PBK Kozõrenko sõnul kvaliteetsisu säilitamise eesmärgil oma vabatahtlikult omaksvõetud printsiipidest loobumist.

«Alkoholireklaamiga seotud reaklaamiandjate segment on telekanalite reklaamitulust piisavalt suure kaaluga ja selle kadumine avaldab kindlasti kanalitele negatiivset mõju, sest tänases majanduslikus olukorras oleks sellist «suurt puudujääki» ilmselt võimatu kohe millegagi kompenseerida,» ütles ta.

«Selline asjade kulg mõjutaks kindlasti telekanalite programmiostude kvaliteeti, suurematel kanalitel ilmselt ka omatoodangu võimalusi ja samuti kvaliteeti,» lisas Kozõrenko.

Reklaamimüügist tulude kahanemine võib Kozõrenko sõnul endaga kaasa tuua ka kanali distributsioonihinna kasvu operaatoritele, mistõttu kannatajapooleks võib osutuda tarbija.

«Kavandatavate piirangute osas on positiivne see, et alkoholi ohtlikkusest räägitakse ühiskonnas järjest rohkem. Samas alkoholireklaami eesmärk on siiski panna eelistama teatud brändi, mitte «kasvatada» alkoholi tarbimise harjumust. Kasvatamisega ja selgitamisega, et alkoholi tarbimine võib olla kahjulik - sellega peaksid inimesed tegelema indiviidi tasemel perekondades,» rääkis ta.

PBK edastab Eestis oma programmi Läti litsentsi alusel. Euroopa Liidus kehtib audiovisuaalmeedia teenuste valdkonnas põhimõte, et iga telekanal lähtub oma päritoluriigi seadustest.

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ning saatis kooskõlastusringile eelnõu, mis keelab säärastes reklaamides kasutada muuhulgas helilisi ja visuaalseid kujunduselemente, lubades näidata vaid liikumatut pilti.

Vastavalt kavandatud eelnõule ei tohi alkoholireklaamis olla enam helilisi ja visuaalseid kujunduselemente. See tähendab, et televisioonis ja internetis võib näidata vaid ühevärvilist liikumatut pilti ning raadios, teles ja internetis võib reklaamides ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse. Muusikalise kujunduse kasutamine lubatud ei ole.

Seda kava on tugevalt kritiseerinud nii alkoholitootjad kui kommertstelekanalid. Viimaste hinnangul muudab see keeruliseks mitmete omasaadete tootmise ja raskendab tuntavalt kanalite majanduslikku olukorda.

Tagasi üles