Eestlase mobiil maksab 222 eurot

Mobiilipood

FOTO: PICHI CHUANG/REUTERS

Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi järgi müüdi septembris Eestis 35 800 uut telefoni, mille keskmine hind oli 222 eurot.

GfK andmetel olid müüdud seadmetest veidi üle kolmveerandi nuti- ning alla veerandi nuputelefonid. Rahaliselt moodustasid nutitelefonid aga 95 protsenti kogu Eesti jaeturul müüdud mobiilidest.

Kokku müüdi Eestis eelmisel kuul mobiiltelefone 8 miljoni euro väärtuses, mis on 22,6 protsenti ehk 1,5 miljoni võrra rohkem kui mullu samal ajal.

Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on huvitav jälgida klientide telefoni ekraanisuuruse eelistuste muutumist.

«Eestlased ostsid septembris võrreldes mullusega kolm korda vähem alla 4-tollise ekraaniga telefone – GfK andmetel müüdi selliseid telefone eelmisel kuul vaid 12 protsenti. Stabiilselt kasvab aga üle 5-tollise ekraaniga telefonide turg, mis moodustasid septembris juba pea viiendiku müüdud telefonidest,» ütles Seema.

See on märk sellest, et suurte ekraanide populaarsus on jõudmas ka Eestisse ning eestlased lähevad nutirevolutsiooniga kaasa.

Globaalne trend näitab siiski siiski, et telefonide ekraani kasv hakkab pidurduma ja ekraanid ei kasva üle 5,5 tolli. Populaarseimad ekraanisuurused jäävad Seema sõnul 5-5,2 tolli vahele.

«Ekraani kõrval pannakse maailmas aina enam rõhku telefoni välimusele, sest telefon pole enam pelgalt tarbeese, vaid ka trendikas aksessuaar. Mustvalgete telefonide aeg on ümber saamas ja ka põhjamaalased võtavad näiteks iPhone 6S, Samsung S6 ning Sony Z5 mudelite kireva värvivaliku tervitades vastu,» lisas Seema.

Teise süveneva trendina joonistub uuringust välja eestlaste nõudlikkus telefonikaamera kvaliteedi suhtes. Kui mullu septembris moodustasid üle 8,5-megapikslise sisseehitatud kaameraga telefonid jaemüügis alla viiendiku müüdud telefonidest, siis tänavu septembris on nende osakaal juba üle kolmandiku.

Tagasi üles
Back