Uibo: meediaagentuuri roll on muutumas vahendajast analüütikuks

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meediaagentuur MediaComi reklaamis end linnapildis.
Meediaagentuur MediaComi reklaamis end linnapildis. Foto: Best Marketing

Trendmark OÜ tegevjuht Janeck Uibo sõnul on meediaagentuurid otsimas uut identiteeti ja lisaväärtusi, mida kliendile pakkuda.

2007-2008 olid Janec Uibo kinnitusel meediaagentuuridele kasumi mõttes head aastad, kirjutas Best Marketing.

«Aga võrreldes eelmise aastaga on meie käive vähenenud 40 protsenti. Õitseng on läbi, enam lihtsalt allahindluste vahendaja rollist ei piisa,» tõdes Uibo.

Mehe kinnitusel on meediaagentuurid otsimas uut identiteeti ja lisaväärtusi, mida kliendile pakkuda. «Meie näiteks asutasime oma uuringufirma.»
Vanasti olid Uibo sõnul kliendid harjunud, et meediaagentuuri teenus oli odav, kuna see seisnes ainult vahendusprotsendis.

Meediaagentuur omakorda sai meediapinna omaniku käest mahusoodustust. Nüüd on meediaagentuurid oma ärimudelit ümber vaatamas.

«Ainult meediavahendusega enam agentuuri ei majanda, töö läinud keerulisemaks ja aeganõudvamaks, eriti puudutab see digitaalmeedia planeerimist ja mõõtmist.»

See on Uibo kinnitusel ka üks neist teenustest /kompetentsidest, mis teemat valdavatele agentuuridele täna ja tulevikus tulu toob.

«Nii nagu meedia, nii on ka meediaagentuurid muutunud. Ennustan, et meediaagentuuride töösse tekib rohkem tunnipõhist tasustamist.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles