Millised viis asja tekitavad kontoritöötajates enim frustratsiooni?

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stress võib muuta närviliseks.
Stress võib muuta närviliseks. Foto: Panther Media/Scanpix

Projektijuhtimistarkvara arendav ettevõte Wrike tegi rohkem kui 1400 kontoritöötaja seas uuringu, mille käigus selgitati välja viis probleemi ja takistust, mille esinemine tekitab töökohal enim stressi ja frustratsiooni.

1. Lüngad informatsioonis

Wrike'i tegevjuhi Andrew Filevi sõnul viitab puudulik teave põhilise stressitekitajana sellele, et tänapäeval ei soovi töötajad sõltuda teiste tegemistest, eriti kui töö on väga meeskondlik ning info jagamist hõlbustavad internetipõhised tööriistad.

«Kui sul on olemas aeg, energia ja soov tööd teha, kuid sulle kättesaadav info on puudulik või kellegi teise tegematajätmised pidurdavad sinu hoogu, võib see olla väga frustreeriv,» kommenteeris ta.

2. Ülesannete prioritiseerimisega seotud probleemid

Filevi sõnul on prioritiseerimine karjääri edukust silmas pidades võtmefaktoriks ning keskenduda tuleks ainult nendele ülesannetele, millel on oodatavatele tulemustele kõige suurem mõju.

«Tööd on iga päevaga ainult rohkem ning see olukord muutub ainult kas halvemuse või paremuse poole – olenevalt sellest, mida sa kavatsed selle teadmisega ette võtta.»

3. Projektide ebarealistlikud tähtajad

Filevi sõnul põhjustab projektidele ebarealistlike eesmärkide püstitamist puudulik või kehv kommunikatsioon. Kui ülemustel ja kolleegidel ei ole töötaja tegemistest täielikku ülevaadet, ei suuda nad talle ka reaalselt täidetavaid eesmärke paika panna. Seejärel on ebakõlade tekkimine aga juba paratamatu.

4. Pidevalt muutuvad tähtajad

«Elu paraku näitab, et äri muutub kiiresti, turud muutuvad kiiresti, tehnoloogia muutub kiiresti ning samal ajal suureneb sissevoolava info hulk, mistõttu tuleb üha tihemini juba langetatud otsuseid muuta. See tähendab aga ka seda, et ükski tähtaeg pole kivisse raiutud,» selgitas Filev. Tema sõnul tuleks õppida muutustega lihtsalt kohanema, kuna nendest pole tänapäeva maailmas nii või naa pääsu.

5. Ebakindel juhtimine

Kuigi ebakindel ja ebaselge juhtimine võib töötajatele olla väga frustreeriv, tuleks Filevi sõnul siiski meeles pidada, et ka ülemused on inimesed.

Selleks, et ebaselgusest tulenevat stressi vähendada, tuleks rõhuda omavahelisele suhtlusele. Kui töötajale on mingi teatud ülesanne või ka ettevõtte üldisem eesmärk selgusetu, tuleks tal pöörduda selgete, läbimõeldud küsimustega oma ülemuse poole, et saada vajalikud selgitused, selle asemel et probleeme kontorinurgas kiruda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles