Fotod: Estonian Air sai kätte esimese «uue» lennuki

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Täna saabus Tallinna lennujaama esimene kahest Estonian Airi uuest lennukist – Bombardier CRJ-700, mis on väljavahetatavast Embraer 170-st veidi väiksem ning toob lennufirmale korraliku kokkuhoiu.

Lennuk alustab lende Estonian Airi regulaarliinidel lähipäevil. Teine CRJ700 saabub Estonian Airi liinivõrku teenindama nädala pärast. N-ö uued lennukid on tegelikult eelmistest aga kaks aastat vanemad - kui Embraerid toodeti 2005. aastal, siis Bombardierid 2003. aastal.

Lennukid hakkavad teenindama suurema nõudlusega sihtkohti, nagu Stockholm, Brüssel, Oslo, Kiiev jt. Lennukite liisinguperiood on kaks aastat. Paralleelselt kasutab Estonian Air oma lennukipargis kolme 88-kohalist CRJ900 NextGen ja ühte 76-kohalist Embraer170 lennukit.

Vastavalt Estonian Airi restruktureerimisplaanile algas selle aasta augustis nelja Embraer170 lennuki tagastamine liisinguandjale. Viimane Embraer 170 lahkub Estonian Airi lennukipargist käesoleva aasta detsembris. «Embraer170 lennukite tagastamine annab meile võimaluse minna üle ühte tüüpi lennukitega lennukipargile, kus 76-kohalised Embraer170 lennukid asendatakse 70-kohaliste CRJ700 lennukitega. Estonian Airi-sugusele väikesele lennufirmale annab see märkimisväärse kulude kokkuhoiu ja vajaliku paindlikkuse,» lausus Estonia Airi juhatuse esimees Jan Palmér.

Järgmise aasta märtsis saab läbi üleminekuperiood uuele lennukipargile. «Kuni kevadeni kasutame ka teistest firmadest renditud asenduslennukeid. Järgmise aasta märtsist teenindame Tallinnast algavaid lende viie kuni kuue CRJ900 ja CRJ700 lennukiga ning Tallinna-Stockholmi Bromma liinil kasutame lisaks ka ühte väiksemat turbopropellerlennukit. Paralleelselt teeme kahe kuni nelja CRJ-tüüpi regionaalse lennukiga allhankelende teistele lennufirmadele,» lisas Palmér.

Kuna Estonian Air pidi eelmised neli Embraeri lennukit Finnairile järjest tagastama ja uute lennukite saabumine on viibinud, siis on lennufirma olnud viimasel kuul raskustes graafikus püsimisega.

Tagasi üles