Cityconi juht: Eestis on liiga palju kaubanduspinda

Rocca al Mare kaubanduskeskus laieneb

FOTO: Nord Projekt

Eestis on kaubanduskeskuste arv suurenemas, kuigi rahvast, mis seda täita suudaks, jääb järjest vähemaks, tõdes Marcel Kokkeel, Cityconi kaubanduskeskuste juht ja omanik.

Kokkeel ütles, et on kahte tüüpi ostukeskuseid – üks on igapäevaste ostude jaoks ning teine rõhub meelelahutusele. Citycon on esimest tüüpi – neil on Eestis ja Põhjamaades kokku 55 ning nad majandavad veel 14 ostukeskust – kokku teeb see 25 miljonit heal elujärjel inimest. Isegi Soomes, ütles Kokkeel Äripäeva konverentsil Äriplaan 2016.

Ta ütles, et Citycon keskendub suurtele linnadele, sest need kasvavad. Ning nad on keskendunud igapäevaostudele, sest inimesed tulevad tihti tagasi. Nad on laiendamas enda ampluaad. 

«Mida me teeme? Me lisame enda ostukeskusesse raamatukogusid, munitsipaalteenuseid ja isegi teatri,» ütles Kokkeel, et keskus on inimeste keskus, mitte ostmise keskus. Tulevikus saab ostmise kõrval ostukekuses ka muid asju ajada.

Põhja regioonis on keskmiselt 35 protsenti vähem kaubamärke kui mujal Euroopas. Kokkeel ütles, et see on kuritegu, kuna kliendid tahavad valikuvabadust. Ta ütles, et Eestis tuleb kõigepealt pakkumine ja seejärel ostmine. Ta ütles, et Eestis on üsna palju kaubanduspinda. «Kui palju H&Me te siia tahate?» küsis Kokkeel. 

Kokkeel ütles, et rahvastik väheneb, ent ometi on kaubanduspindade arv suurenemas. «Mitte natuke, mitte palju, aga dramaatiliselt,» ütles ta. Ta ennustas, et mõnedki neist jäävad tühjaks ja see omakorda peletab ka teised rentnikud.

Investori jaoks ei ole kasulik investeerida valdkonda, kus on suur pakkumine ja konkurents. «Ja siis see ühel hetkel kukub kokku. Sest see juhtub,» ennustas Kokkeel. Ta nimetas seda jaekaubandusturu suurimaks riskiks.

Ta ütles, et nad tahaksid suurendada Rocca al Mare keskust ning investeerida Kristiinesse, sest neil on head asukohad ning stabiilsed ostjad.

Ta ütles, et e-kaubandus jätkab kasvu. Lõpuks on see 20-30 protsenti jaekaubandusest ning see ühendub tavapoodidega – lõpuks avab ka Amazon oma poe. Samamoodi jääb tühjaks 20-30 protsenti kaubanduskeskustest.

Tagasi üles