Ka Eesti jälgib tähelepanelikult VW juhtumit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volkswagen
Volkswagen Foto: DARREN ORNITZ/REUTERS

Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra kinnitas, et ka nemad jälgivad Volkswageni juhtumit tähelepanelikult, kuna Eestis ja ka kõigis teistes Euroopa Liidu liikmesriikides võib müüa ELi nõuetele vastavaid sõidukeid.

«Esmalt on vaja koostöös teiste liikmesriikide ametivõimudega välja uurida, mis osas on VW eksinud EL nõuete vastu ning millised on mahud. Uuringu tulemuste alusel saab otsustada, kuidas edasi toimida, kuid lõpptulemuseks peab olema, et Eesti ja Euroopa teedel sõidavad keskkonda säästvad sõidukid,» ütles Vahtra.

Volkswageni Balti esindus andis teada, et Euroopa Liidus praegu saadaolevad Volkswagen Groupi uued EU 6 diiselmootoritega sõidukid vastavad juriidilistele nõuetele ja keskkonnaalastele standarditele. Probleemne tarkvara ei mõjuta sõiduomadusi, kütusekulu ega heitkoguseid ja oluline lahknevus jõudlustestide tulemuste ja tegelikes sõidutingimustes saadud näitajate vahel on tuvastatud vaid EA 189 tüüpi mootorite puhul, seisis teates.

Eelmise nädala reede õhtul teatas USA keskkonnakaitseamet, et Volkswagen on loonud diiselmootoritega sõidukitele Volkswagen Passat, Jetta, Golf, Põrnikas ning Audi A3-le tarkvara, mis võltsis ametlike mõõtmiste ajal toksiliste heitmete tulemusi.

Kui esialgsete info kohaselt puudutas skandaal USAs alates 2008. aastast kokku müüdud 482 000 sõidukit, siis eile teatas Volkswagen, et tarkvara, mis võltsib heitmete eraldamise tulemusi, on paigaldatud 11 miljonisse autosse kogu maailmas. Nädalavahetusel puhkenud Volkswagen Groupi diiselmootorite skandaali tõttu astus kolmapäeval ametist tagasi ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn.

Nii Leedu kui Norra on algatanud Volkswageni heitmeskandaali tõttu autotootja suhtes uurimise.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles