Palo: Väinamere Liinid keeldus pakkumiste avalikustamisest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ettevõtlusminister Urve Palo.
Ettevõtlusminister Urve Palo. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Ettevõtlusminister Urve Palo sõnul keeldusid Väinamere Liinid pakkumiste avalikustamisest praamiteenuste hankes ja Vjatšeslav Leedo pakkumine oli ka tegelikkuses 60 miljonit Tallinna Sadama omast kallim.

«Väinamere Liinid on ootamatult tulnud välja süüdistusega, nagu riik ei oskaks arvutada, kui palju üks teenus on kallim kui teine. Uus hüpotees on, et nende pakkumine parvlaevaühenduse pidamiseks saartega on hoopis odavam, kui Tallinna Sadama laevadel,» ütles Palo BNSile.

«See on osav konstruktsioon. Leedo ja tema sõbrad teavad väga hästi, et riik kui hanke korraldaja ei saa ennast kaitsta – seadus ei luba ilma hankel osaleja loata pakkumist avaldada. Kuigi hanke lõppemisel tegime Väinamere Liinidele ettepaneku ausaks mänguks: paneme kaks pakkumist avalikult välja ja las siis avalikkus otsustab, kellel õigus, siis nemad loobusid. Sogases vees on aga kergem kala püüda, seda teavad saarte mehed hästi,» lisas ta.

«Võin endiselt kinnitada, et Väinamere Liinide pakkumine oli aasta peale umbes 6 miljonit eurot kallim ehk 60 miljonit eurot 10 aasta peale,» rääkis minister. «Kokku on riik ja Väinamere Liinid vaielnud parvlaeva hankel üle 40 juriidilises episoodis, sealhulgas kolm riiklikku järelevalvet, viis VAKO vaidlust, viis kohtuasja kuni riigikohtuni välja. Ja Väinamere Liinid on kaotanud igas vaidluses. Mitte ükski otsus ei kinnita, nagu oleks neil õigus. Punkt.»

«Mina hindan inimestes väga seda kui nad oskavad õigel hetkel loobuda. Soovitan seda ka Vjatšeslav Leedole ja tema sõpradele. Küll hakkab äri Saksamaal ka paremini minema, kui oma energia suunata kiuslikkuse ja pettumuse asemel põhitegevusele – tööle,» lisas Palo.

Väinamere Liinid esitas kolmapäeval nõudekirja Urve Palo meedias esitatu ümberlükkamiseks Heltermaa-Rohuküla ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinidele vedaja ja laevade leidmiseks korraldatud riigihanke tulemuste kohta; ettevõtte hinnangul oli nende pakkumine parvlaevahankele Tallinna Sadama tütarfirmade omast isegi soodsam.

Väinamere Liinide juhatuse liikme Tõnis Rihvki sõnul tõestavad majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi väljastatud kahe pakkumuse võrdlusandmed, et Palo väited 60 miljoni eurosest vahest on puhas väljamõeldis.

«Arvud räägivad väga konkreetselt teist keelt, mingit 60 miljonilist vahet ei ole olemas. Tegelikkuses oli Väinamere Liinide pakkumine võidupakkumisest erinevates aspektides isegi soodsam, kuid minister Palo juhtimisel välja töötatud hange oli paraku koostatud selgelt ühe pakkuja huve silmas pidades,» ütles Rihvk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles