Õllesõbrad disainisid kampaania raames 8292 6-pakki

Rocki Tabula Raza kampaania 6-pakk.

FOTO: Saku Õlletehas

Rocki Tabula Raza üllatas õlletehast ennastki, sest kampaania raames on disainitud üle 8 000 6–paki ja müüginumbrid on kavandatust 20 protsenti paremaid tulemusi näidanud.

«Ükskõik, kas oled suur või väike, mängida meeldib meile kõigile. Sellest lähtuvalt on inspireeritud ka Rocki brändi sügiskampaania Tabula Raza («puhas leht» või siis Rockilikult  «maitse on, pilti pole»),» kirjeldas Rocki brändijuht Karin Golubev.

Ja siinkohal tekkis õlletootjatel mõte, miks mitte saata tarbija tagasi lapsepõlve, kus ta võis joonestuploki lehti ilusate piltidega täita ja neid siis hiljem teistele uhkusega näidata.

Tabula Rasa on nagu sellest miraaž ammu ununeud lapspõlvest – avad veebilehe ja muutkui joonistad ja joonistad ning kui hästi läheb, siis lisaks teiste tunnustusele võid lausa premeeritud saada.

«Nimelt on kampaania idee panna kõiki Rocki fänne kujundama endale oma käe järgi Rocki purgi 6-pakk.»

Golubev lisas, et nende jaoks on kampaanial kaks peamist eesmärki – eelkõige aktiveerida tarbijaid ja tugevndada Rocki brändi kuvandit läbi teistsuguse lähenemise.

Ning mis siin salata, ärilise poole pealt kindlasti müüginumbrid, sest õlleäris on just multipakid need, mille müüginumbrid järsult peale kuuma suve kukuvad.

Kogu Tabula Raza kampaania on jagatud kahte omavahel tihedalt seotud etappi.

Esimeses faasis, mis kestab septembri algusest poole oktoobrini kutsutakse tarbijaid Rocki kodulehele, kus igaühel on võimalik disainida meelepärane 6-pakk.

«Motoorika lihtne ja kõigile kontimööda – spetsiaalses galeriis on võimalik valida erinevate taustapiltide, värvide ja kaunistuste vahel – lihtsalt oled kreatiivne ja tõstad neid omavahel kokku.»

Lisaks sellele tehti eraldi PRO kategooria juba vilunud disaineritele, kes saavad kujundusprogrammis valminud tööd meile saata ning eraldi arvestuses kampaanias osaleda. Poodides toetavad üleskutset «igavad» valged kilepakid, mis kannavad sõnumit «kui sulle nii ei meeldi, siis tule tee ise parem».

Kampaania teine osa on pigem võidutööde eksponeerimine. Nimelt valib Rocki-maailma respekteeritumatest tegelastest koosnev žhürii välja kümme võidutööd, mis siis kõik koos autorite signatuuridega novembrikuus 6-pakkidel poodidesse jõuavad.

«Et töö kiidab tegijat ning Rock kiitusega kitsi pole, siis iga päev läheb kõikide andekate kujundajate vahel loosimisele kolm Rocki sügiskomplekti ehk vihmavari ja kummikud. Kõige suurem auhind aga on ikka see kui lõpuks oma salaja koosolekul tehtud kritselduse lõpuks 6-pakilt leiad.»

Golubevi sõnul ei saa aga ükski turunduskampaania läbi ilma toetuseta nii on ka Tabula Raza erinevatesse etappidesse kaasatud eesmärki silmas pidades erinevad meediakanalid.

«Kampaania alguses kui eesmärgiks on osalejate värbamine panime suuremat rõhku traditsioonilistele meediakanalitele (OD, print, veeb), aga seda siiski üsna ebatraditsiooniliste lahendustega. Kampaania lõpu osas kui kõik tiirleb võidutööde ümber, siis saab suurema vastutuse enda kanda hoopis PR.»

Ka selles kampaanias ei saa õlletehas läbi ilma Facebookita, aga selle erandiga, et Rocki lehele tehti ainult üks kampaaniast teavitav postitus.

«Kõik need tuhanded 6-pakid, mis näoraamatus nädal-kaks tagasi ringlesid sattusid sinna tänu kampaanialehel olevale nupukesele, mis lubas sul peale kujundamist kohe oma teost teistega jagada,» selgitas Golubev.

Kokkuvõttes, kuna tegemist on pika kampaania perioodiga, siis lähenetakse ka selle toetamisele mitte niivõrd plaanimajanduslikult, vaid kreatiivselt.

Sest peamiseks eesmärgiks on siiski huvi üleval hoidmine nö lõpuni ning kui selleks tuleb häid võimalusi, siis miks mitte.

Tänaseks kui aktiivsest kujundamiskampaaniast on läbi pool, on disainitud 8 292 pakki, kampaanialehele on tehtud 110925 unikaalset külastust ning kokku on lehte vaadatud 628 442 korda.

«Pole paha ütleme meie siin turundusosakonnas ning müüginumbrid räägivad ka iseenda eest, 20 protsenti planneritust kõrgemad. Millegi pärast meeldib tarbijatele ka seda «igavat» valget 6-pakki osta, võibolla peaksime sellest tegema omad järeldused,» rääkis Golubev.

Kümme parimat pakki jõuavad poelettidele juba novembris 2010. Kampaania kodulehelt saab näha kõiki disainitud pakke.

Tagasi üles