Kaitsja taotleb Kiili allutamist elektroonilise järelevalve alla

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allan Kiil
Allan Kiil Foto: Peeter Langovits / Postimees

Korruptsioonikahtluse tõttu vahi alla võetud Tallinna Sadama juhatuse endise liikme Allan Kiili kaitsja vandeadvokaat Aivar Pilv taotleb oma kliendi vahi alt vabastamist ning allutamist elektroonilise järelevalve alla.

Pilve sõnul esitas ta möödunud nädala reedel Harju maakohtule taotluse tõkendi muutmiseks. «Taotleme elektroonilise valve kohaldamist ja seda eelkõige põhjusel, et tegemist on samaväärse viisi ja vahendiga, millest lähtuvalt on riigiprokuratuur pidanud vajalikuks Kiili vahistamist,» ütles Pilv BNSile.

Tema hinnangul tagaks ka elektrooniline valve prokuratuuri seatud eesmärkide täitmise ehk olukorra, kus kohtueelset uurimist poleks võimalik mingil moel takistada.

Pärast taotluse esitamist on kohtul viis päeva aega selgitada, kas kahtlustatava elukohas on olemas kõik võimalused elektroonilise valve kohaldamiseks. Seejärel saab kohus taotlust sisuliselt arutada. «Ilmselt jõuab kohus määruse tegemiseni septembri teises pooles,» lisas Pilv.

Teadaolevalt on ka teise kahtlusaluse, Tallinna Sadama juhatuse endise esimehe Ain Kaljuranna kaitsemeeskond otsustanud vahistamismääruse vaidlustada.

Kaitsepolitsei pidas Tallinna Sadama juhatuse endised liikmed Allan Kiili ja Ain Kaljuranna kinni 26. augustil, 28. augusti hommikul võttis Harju maakohus nad eeluurimise ajaks vahi alla. 26. augustil peeti kinni ka kolm altkäemaksu andmises ja kolm selle vahendamises kahtlustatavat. Nemad pääsesid 28. augustiks kõik vabadusse.

Riigiprokuratuuri kinnitusel käivitus kriminaalmenetlus Kiili ja Kaljuranna tegevuse uurimiseks küll tänavu, kuid kogutud tõendid annavad alust arvata, et võimalikud korruptiivsed tehingud ulatuvad juba aastasse 2009.

Kahtlustuse keskne tehing on riigiprokuratuuri kinnitusel parvlaevahange ning uurimisandmetel tekitab kahtlusi laevade tellimine just Poolast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles