Vohu: likviidsusfondi allahindlusest õppisime sisekommunikatsiooni tähtsust

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB
SEB Foto: Toomas Huik

SEB kommunikatsioonijuht Silver Vohu sõnul oli nende jaoks 2008. aastal toimunud likviidsusfondi allahindlus üks suurimaid kriise, mis õpetas sisekommunikatsiooni õiget tarvitamist.

Lehman Brothersi kriisijärgselt, kui turud peatusid ja SEB toode Likviidususfond kukkus dramaatiliselt 13 protsenti, tekitas see palju pahandust ka pangale endale, kuna tegemist oli fondiga, kuhu olid raha paigutanud  ka paljud SEB töötajad.

«Kuna see oli väga likviidne, siis seal hoiti «leivaraha», mis tegi asja väga keeruliseks.

Usaldus finantsturu vastu oli toona kukkumas, mis tegi olukorra veelgi keerulisemaks,» tõdes Vohu.

Turvatunde taastamist eeldas aga Vohu sõnul materjalide valmistöötamine väikses seltskonnas, kuna enne, kui uus hind oli kokku lepitud, ei saanud toimunust teada anda ka paljudele töötajatele, kes olid kliendid.

«Seetõttu ei saanud alustada ka sisekommunikatsiooniga varem, harjumisaeg puudus ja kõike tuli teha korraga.»

Vohu sõnul andis kaasus väga hea õppetunni just sisekommunikatsiooni rollist ettevõttes.

«Me ei saanud anda ka ühtegi lubadust antud juhtumi puhul.»

Sisekommunikatsioonis oli ülioluline leppida kokku üldised koosolekud kõigi üksustega, lisas Vohu. «30 minuti jooksul suudeti kommunikeeruda 1300 inimesega ja neile asi selgeks teha.

Suutsime 30 minutiga töötajatele selgeks teha, mis juhtunud oli.»

Sisekommunikatsiooni poolelt oli tema kinnitusel keeruline just samade dokumentide kokkupanek eri keeltes ja selle töötajateni viimine.

Siiski sai kaks päeva hiljem tekkinud kriis õnneliku lõpu, kuna sisekommunikatsioon oli hästi korraldatud.

«Sisekommunikatsiooni mõttes on tihti kriisi algeid palju rohkem ja teema eskaleerumise korral on see väga oluline. Tühja valmistumist on ilmselt palju, kuid majasiseselt on see oluline.»

Kriisijuhtimisel sekkub asutuse juhtkond Vohu sõnul töösse palju ja tegelikult seal polegi sekkumist, kuna kõike mõeldakse koos ja pressiteadet kirjutatakse koos.

Vohu lisas, et loomulikult sai juhtunu ka laialdast kõlapinda meedias, kuna tuli leida süüdlane, kes selle taga on.

Toimunu puudutas kokku 0,4 protsenti SEB klientidest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles