Kolm näiliselt süütut harjumust, mis viivad töise läbipõlemiseni

Läbipõlemine põhjustab ka kehalisi hädasid nagu pea- või kaelavalu.

FOTO: Caro / Scanpix

Läbipõlemise puhul on tegu pikaaegse äärmusliku väsimuse, üldise apaatia ja ebefektiivsuse akumuleerumise protsessiga. Business Insider toob välja kolm näiliselt kahjutut harjumust, mis võivad sellele kaasa aidata.
 

Pidev meilipostkasti vaatamine

Tänapäeval on kõigil taskus nutitelefonid, mis annavad pidevalt märku uutest sõnumitest ja kirjadest. Seetõttu pole ime, et inimesed on oma meilipostkasti külge justkui liimitud. USA psühholoogide liidu ASA uuringute järgi tekitab vajadus kärmelt kõigile töömeilidele vastata aga stressi, ärevust ja unehäireid, mis mõjutavad töötajate tervist ja produktiivsust negatiivselt. Seetõttu tuleks endale kehtestada selged reeglid, näiteks keelata pärst tööaega töömeilide lugemine ja neile vastamine, ning neist ka kinni pidada. Väga kasulik on seejuures nutiseadme meilimärguannete väljalülitamine.

Lõunapausidel töötamine

Paljud töötajad on näilise produktiivsuse huvides lõunapausidest loobunud või veedavad need oma töölaua taga kontorisse tellitud või kaasavõetud toitu süües ja samal ajal ikkagi ekraani jõllitades. Sellise lahenduse asemel tuleks aeg maha võtta ning leppida mõne kolleegiga kokku ühised lõunad, et ennast kontoritooli tagant välja saada ning vahelduseks inimestega näost näkku suhelda.

Enda jaoks aja võtmisest loobumine

Vaata oma ajakava. Millal pühendasid sa aega millegi sellise tegemisele, mis sulle endale meeldib ning millel pole tööga mitte midagi pistmist? Võib juhtuda, et kõigi töiste kohtumiste, koosolekute ja tähtaegade kõrval oled enda isiklikud huvid täiesti ära unustanud. Mõtle mingile enda meelistegevusele ning lisa see regulaarselt oma ajakavasse – nii on kindlam, et sa ei lükka seda üha edasi.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles