Viis harjumust, mis defineerivad efektiivseid juhte

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parimatel juhtidel on need viis harjumust
Parimatel juhtidel on need viis harjumust Foto: PantherMedia

Maineka ärikonsultatsioonifirma Boston Consulting Group tegevjuhi Perry Keenani sõnul oskavad kõige efektiivsemad juhid muuta enda jaoks need viis käitumisviisi harjumuslikuks, kirjutab Business Insider.

Nad seavad eesmärke Pareto printsiipi meeles pidades

Keenani sõnul oskavad parimad juhid püstitada kõigile oma meeskonnaliikmetele selgelt defineeritud eesmärgid ja tähtajad. Seejuures järgivad kõige efektiivsemad juhid eesmärke seades Pareto printsiipi, mille järgi määravad 20 protsenti töötajatest 80 protsenti ettevõtte kogutulemusest. Parimad juhid teavad, kellele panustada ning kuidas progressi mõõta.

Nad vähendavad bürokraatiat miinimumini

Keenani sõnul peaks efektiivsed juhid oskama mõõta ettevõtte arengut muul viisil kui mõttetute koosolekute ning ülipikkade raportite abil.

Kui kõik töötajad teavad täpselt, mida neilt oodatakse, saavad nende ülemused oma alluvaid rohkem usaldada ning jätta neile tegutsemiseks rohkem vabadust ja iseseisvust.

Nad on oma töötajatele alati kättesaadavad

Eriti on juhtide pildilolek oluline segastel aegadel, näiteks keset ettevõtte ümberstruktureerimise protsessi, seda isegi juhul, kui nad ei saa või ei oska kõigile oma töötajate küsimustele vastata. Keenan on oma aastakümnete pikkuse karjääri jooksul täheldanud, et kõige edukamad ettevõtted oskavad väärtustada tippjuhtide avatud kommunikatsiooni mõju töötajate moraalile, seda eriti kehvadel aegadel.

Nad oskavad eesmärke püstitades arvestada töötajate individuaalsete eripäradega

Otseste ülemuste kohustuseks on mõista nende alluvate töö sisu ning teada nende häid ja halbu isikuomadusi, et panna need töötaja arendamise kasuks tööle. Lisaks meeskonnale eesmärkide püstitamisele peaks efektiivne juht oskama läheneda ka igale töötajale individuaalselt - oluline on areneda nii tiimina, kui ka üksiktöötajana.

Nad viivad muutused sujuvalt läbi

Parimate juhtide alluvatele ei tohiks muutustest teavitamine tulla šokina, vaid pigem peaks nad olema harjunud pidevalt kohanema ja arenema. Seetõttu tuleks ülemustel töötajatele igikestvat arenemis- ja kasvutahet ka selgelt tähtsustada, selle asemel, et rõhuda tavapärastele mingi ajaperioodiga defineeritud väljakutsetele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles