Läti transpordiminister: vedurihange ei tundunud kahtlane

2TE116 tüüpi vedurid.

FOTO: skinest.ee

Läti transpordiministri Anrijs Matīssi sõnul ei tundunud Läti Raudtee (Latvijas Dzelzceļš) tütarfirma LDz Ritošā Sastāva Servissi korraldatud hange nelja vana 2TE116-tüüpi diiselveduri ostmiseks, millega seoses on Läti Raudtee endisel juhil pistise võtmise kahtlus, kahtlane.

Transpordiministeeriumit teavitati veebruaris hankest ja ministeerium küsis uute vedurite vajalikkuse kohta lisateavete, ütles Matīss teisipäeval ajakirjanikele. Ministeeriumile vastati, et vedureid oli vaja rohkemate vagunite vedamiseks. Matīssi sõnul oli ministeerium selgitustega rahul ja ei näinud hankes midagi kahtlast, vahendab BNS.

Ministri hinnangul ei peaks transpordiministeerium vastutama hanke eest, sest seda viis läbi Läti Raudtee juhtkond.

Läti korruptsioonitõrje büroo pidas neljapäeval Eesti-Läti piiri lähedal Läti Raudtee endise juhi Ugis Magonise, kelle autost leiti ligi 500 000 eurot sularaha. Algselt üritati teda kinni pidada Eesti-Läti piiril, ent sõiduk eiras peatumismärguannet ning üritas põgeneda. Põgeneva auto kiirus ulatus 200 kilomeetrini tunnis.

Nädalavahetusel kirjutas Läti päevaleht Diena, et Magonis võis saada altkäemaksu Eesti raudtee-ettevõtjalt Oleg Ossinovskilt seoses LDz Ritošā Sastāva Servissi korraldatud hankega nelja vana 2TE116-tüüpi diiselveduri ostmiseks, mille võitis Ossinovskile kuuluv Skinest. Rongid olid erinevas korras, ent neist igaüks maksis 2 miljonit või enam, kirjutas leht.

BNS-i andmetel otsisid Eesti ametivõimud Ossinovski kontori läbi möödunud nädala teises pooles. Ossinovski on kinnitanud, et vedurite müügiprotsess toimus ausalt.

Läti transpordiministeerium tagandas Magonise ametikohalt reedel. Ettevõtte juhatuse esimehe kohusetäitjaks määrati juhatuse liige Aivars Strakšas.

Riia ringkonnakohus otsustas laupäeval Magonise vahi alla jätta. Tema advokaat Alvis Marga ei avalikustanud kohtu argumente, kuid ütles, et vaidlustab otsuse.

Tagasi üles