Parvlaev Saaremaa lahkub Kuivastu-Virtsu liinilt Saksamaale

Georgi Beltadze
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Saaremaa.
Parvlaev Saaremaa. Foto: Küllike Rooväli/Postimees

Väinamere parvlaevaliinidel toimub homme laevade vahetus. Saaremaa lahkub liinidelt tööle Saksamaale Saaremaa Laevakompanii uue projekti raames Elbe jõel 20. augustil avatavale Cuxhaven-Brunsbüttel liinile. Muhumaa sõitis, peale ümberehitust Leedus Klaipeda laevatehases, Saksamaale nädala alguses.

Kuivastu-Virtsu liini teenindamise võtab esmaspäevast üle parvlaev Hiiumaa koos parvlaevaga Ionas. Rohuküla-Heltermaa liini teenindamist jätkab parvalev St. Ola koos parvlaevaga Regula. Lõppev nädalavahetus on saartel veel suvesündmuste rikas, mistõttu toimub laevastiku muudatus peale nädalavahetuse teenindamist. Laevade asetuses toimuvad ka edaspidi paindlikult muudatused, teatas Saaremaa Laevakompanii oma pressiteates.

Laevafirma hinnangul on parvlaeva Hiiumaa toomine Kuivastu-Virtsu liinile praeguse laevastikuga parim võimalik valik, sest 35-minutilist põhigraafikut saab teenindada vaid uut tüüpi laev. Kahjuks vanemat tüüpi laevadele puuduvad hetkel kiiremat teenindamist võimaldavad sildumiskohad Kuivastu ja Virtsu sadamates. Põhigraafiku muudatus Kuivastu-Virtsu liinil esialgu kõne alla ei saa tulla, kuna kaugliini busside sõiduplaanid on otseselt seotud laevagraafikuga. Päevas sõidab Kuivastu-Virtsu liinil edasi tagasi kokku 18 liinibussi.

Augusti teises pooles toimub nõudluses järsem langus ja algab üleminek hõredamatele graafikutele. 2014. aasta augusti teise ja neljanda nädala sõidukite üleveo nõudluse võrdlus näitab vähenemist Hiiumaa liinil 33% ja Saaremaa liinil 22%. 24. augustist langeb ka riigi tellimus sõidugraafiku reisidele. Sõidunõudluse rahuldamiseks on võimalik kokkuleppel lisada graafikutesse täiendavaid reise.

Muudatused laevastiku koosseisus on jätkuv protsess, mis sai tõuke möödunud aasta hilissügisel selgunud avaliku liiniveo hanke tulemustest, kui selgus, et Saaremaa Laevakompanii laevu alates 1. oktoobrist 2016 Eesti siseliinidel enam ei vajata. Ettevõtte kestlikkuse tagamiseks on hädavajalik leida laevadele uus töö nii kiiresti kui võimalik. Aasta pärast peab ettevõttel olema toimiv ärimudel kusagil mujal. Uue liini avamine praegu on oluline, et kindlustada järgmiseks sügiseks sissetöötanud laevaühendus, öeldi laevakompaniist.

AS Saaremaa Laevakompanii koos oma tütarettevõtte OÜ-ga Väinamere Liinid tagab Väinamere parvlaevaliinidel lepingujärgse laevaühenduse suursaartega kuni oma lepinguperioodi lõpuni. Vajadusel tuuakse talvel juurde jääklassiga alus ja järgmiseks suveks tagatakse kokkulepitud lepingujärgne laevaühendus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles