Uuring: 78 protsenti firmadest kasutab turunduses sotsiaalmeediat

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Internetiturunduse agentuur DreamGrow korraldas augustis läbi sotsiaalse meedia uuringu, millest selgus, et üllatavalt paljud tegelevad lisaks tavakanalites turundamisele veel ka sotsiaalses meedias.

«Sotsmeedia (Facebook) on plahvatuslikult kasvanud vähem kui aasta jooksul ja siiani puudus ülevaade, kui levinud on turundus sotsmeedias. Ma arvan, et see uuring andis natuke selgust juurde ja ettevõtjad mõistavad, et tegemist on väga tähtsa arenguga,» rääkis üks uuringu läbiviijatest Priit Kallas DreamGrowst.

Kallase sõnul oli kõige üllatavam tulemus teadasaamine, kui kui paljud tegutsevad sotsiaalmeedias.

Nimelt on 78 protsenti vastanutest asunud turunduses sotsiaalset meediat. «Ma arvan, et kui oleksime seda aastat tagasi küsinud, oleks vastus olnud võib-olla kolm korda madalam,» tõdes Kallas.

Enamik sotsiaalmeedias turundajatest on seda teinud alla kahe aasta (82 protsenti). Alla aasta on sotsiaalses meedias tegutsenud 42 protsenti ning üle viie aasta vaid üks protsent vastanutest.

Kaks kolmandikku (62 protsenti) sotsiaalmeedias turundavatest ettevõtetest kasutab kahte või kolme kanalit. 22 protsenti uuringus osalenutest vastas aga, et ei kasuta turundamiseks sotsiaalset meediat.

Kolmandiku sotsiaalmeedias turundajate arvates on suurimaks takistuseks kanali kasutamisel oskused ning sama palju toodi põhjuseks ajapuudust.

Kümnendik vastanutest ei usu aga sotsiaalse meedia kui turunduskanali toimivusse, kuid pool neist siiski kasutab seda kanalit turundamiseks.

Facebook on mäekõrguselt kõige kasutatavam kanal sotsiaalse meedia turunduses. Arvestades 270 000 aktiivse kasutajaga Eestis, ei ole see Kallase sõnul kuigi üllatav number.

Ligi pool turundajatest on alustanud Facbookist (48 protsenti). Kui võrrelda staažikamaid turundajaid viimase 12 kuu jooksul alustanutega, siis on Facebooki kasutamise osakaal kasvanud 20 protsendi võrra.

«Praegu on sotsmeedias turundajatest Facebookis 88 protsenti ja 91 protsenti ütleb, et kavatseb seda tulevikus teha,» lausus Kallas.

Populaarsuselt teine sotsiaalse meedia turundustegevus on blogimine. Praegu kasutab 45 protsenti turundajatest blogisid ja see number näitab kasvutednentsi.

Võrreldes erineva staažiga sotsiaalses meedias turundajaid, on näha, et blogide kasutamise intensiivsus kasvab kogemustega. Nimelt on alustajate seal blogide kasutamine kolm korda madalam.

Twitter on siinsete turundajate seas languses ja näib, et Eesti turundajatele jääb see nišikanaliks. Orkut turunduskanalina on kustunud.

Küsitlusest selgus veel, et enamikus (51 protsenti) ettevõtetes on turundusega sotsiaalses meedias kaasatud turundusjuht või -spetsialist. 42 protsenti vastanutest märkis, et nende ettevõttes on sotsiaalmeedias aktiivne ka tegevjuht. Lisaks sellele selgus, et kui tegevjuht on kaasatud, siis on ta ka kõige aktiivsem tegutseja.

Ootuspäraselt on väiksemates ettevõtetes aktiivsed tegevjuhid ja suuremates turundusjuhid.

Uuringust selgus veel, et sotsiaalne meedia on grupitöö, sest enamikus ettevõtetes (64 protsenti) on sotsiaalse meedia turundusega seotud kaks või rohkem inimest. On ka ettevõtteid, kus üle kuue inimese sotsiaalmeedias suhtlevad.

Ligi veerand sotsiaalses meedias turundajatest kasutab turundamisel ka välise konsultandi, meedia- või reklaamiagentuuri tuge.

Suurem osa turundajatest panustab sotsiaalsele meediale nädalas 1-5 tundi. Sotsiaalsele meediale keskendunuid, kes panustavad nädalas üle 16 tunni, on neli protsenti.

Peamisteks kanaliteks, kuhu nimetatud aeg investeeritakse, on Facebook ja blogid. Järgnevad peaaegu võrdsel määral Youtube ja Twitter.

Valdav enamik (87 protsenti) vastanutest jagab läbi sotsiaalse meedia kanalite oma jälgijatele väärtuslikku informatsiooni.

Meelelahutuse pakkumine sotsiaalses meedias on oluline 46 protsendile vastanutest.

Kas tänu arenenud kriitikameelele või lihtsalt ideede puudusest tingituna ütles kaks protsenti vastanutest, et nad ei paku huvilistele sotsiaalses meedias mingit väärtust.

35 protsenti vastanutest märkis, et nad mõõdavad sotsiaalse meedia turunduse tulemuslikkust (ROI). Erinevate segmentide puhul oli märgata, et turundusjuhid (43 protsenti) mõõdavad ROId rohkem kui tegevjuhid (25 protsenti).

55 protsenti vastanutest peab oma sotsiaalse meedia turunduskogemust heaks või väga heaks. Need, kes on saavutanud sotsiaalses meedias väga häid tulemusi, vaatavad ka tulevikku optimistlikult.

Üle poole neist peab sotsiaalset meediat tulevikus turunduskanalina eriti tähtsaks.

Neli protsenti vastanutest peavad aga saavutatud tulemusi väga halvaks. Nende seas on esindatud kaubandusvaldkond ja IT-ettevõtted.

Kallase sõnul tahavad nad tulevikus uuringut korrata. «Siis on hea vaadata, kuidas turundajate eelistused on muutunud. Selleks ajaks on ka suurem tormijooks lõppenud ja saab selgema ülevaate, mis tegelikult toimib.»

Ettevõtjatele ja turundusvaldkonna inimestele mõeldud uuringus osales 303 inimest ja see koosnes 33 küsimusest. DreamGrow korraldatud uuringut aitasid läbi viia Turundusjuhtide grupp Facebookis, Peep Laja ja Best Marketing.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles