Reklaam suundub kliendiajakirjadesse

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajakirjad kioskis..
Ajakirjad kioskis.. Foto: Caro / Scanpix.

Kliendiajakirja tootmiskulude vähendamiseks kasutavad väljaandjad järjest rohkem võimalust müüa sinna reklaami.

Kasvavad mahud kinnitavad, et reklaamiandjatele tundub see kanal atraktiivne.

Kliendiajakirjadesse reklaami müügile keskendunud Nordicom OÜ partner Kevin Press kinnitab, et kliendiväljaannete arengus on hoomata tõusu, mis väljendub koostööpartnerite lisandumises ning mitme uue ja erakordselt tõhusa leviga ajakirja turuletulekus.

«Samuti on trükireklaamikanalite valikul leidnud aset olulised muutused, kodutellimustest ja kioskimüügist sõltuvad kommertsajakirjad on asendumas suurte ning tugevate kliendikanalitega, mille lojaalse auditooriumi moodustavad peamiselt nende väljaandjate VIP-kliendid,» lisas Press.

Tuntud kliendi- ja elustiiliajakirjade nagu Estraveller, Investeeri!, Audi Magazin, Hooaeg ja In Time lugejaskond moodustab Eesti absoluutse tarbimiseliidi ja nende ajakirjade sihtrühmad on reklaamiandjale atraktiivsed, sest ajakirjad jõuavad kindlalt teatud hulga tarbimisvõimeliste inimesteni. 

Nn müügiajakirjade puhul on trükiarv küll üks näitaja, ent kui palju see reaalselt lugejateni jõuab, teine teema. «Need argumendid mõjuvad reklaamiandjale,» kinnitas Press.

Kliendiajakirju tootva OÜ Profimeedia tegevjuhi Tiit Eferti sõnul võib sel sügisel täheldada reklaamikülgede arvu kasvamist kliendiajakirjades.

«Kindlasti ei tohi reklaamikülgede kasv hakata ajakirja sisu vähendama. Pigem annab see võimaluse ajakirja mahtu ja sisu kvaliteeti veelgi kasvatada,» tõdes Efert.

Kui reklaami korralikult müüa, siis võib sellest saadava tuluga katta suurema osa väljande tootmiskuludest. Mõningal juhul võib kliendiajakiri toota isegi kasumit.

«Aga see eeldab tõesti korralikku ja läbimõeldud müügitööd,» kinnitas Efert.

Kui algselt kliendiajakirju väljaandvad firmad kartsid, et reklaam vähendab nende endi silmapaistvust, siis nüüd on see seisukoht kardinaalselt muutunud.

«Kui su ajakirjas on ikka mõne tippfirma reklaam, siis see lisab kinnitust, et sa teed oma kliendi jaoks head ajakirja. Lisaks annab valdkonnaga seonduv reklaam ajakirjale ka lisaväärtust ja lugejatele täiendavat infot,» lausub Press.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles