Financial Times müüdud, järgmisena letil The Economist

The Economisti koduleht.

FOTO: Economist.com

Financial Timesi edukast müügist – Nikkei maksis ärilehe eest ligi sada miljonit naela rohkem, kui Axel Springer varem pakkus – kuraasi kogunud Pearson peab nüüd läbirääkimisi oma teise meediainvesteeringu, äriajakirja The Economist 50 protsendi suuruse osaluse müügi üle.

Äsja kinnitias Pearson meediale, et läbirääkimised käivad. Kuid ettevõtte teatel ei ole kindel, kas need lõppevad tulemuslikult.

Pearsoni osalus The Economisti grupis on analüütikute hinnangul väärt vähemalt 400 miljonit naela, ehk kokkuvõttes hinnatakse 172 aastat vana äriajakirja ja selle tütarettevõtete väärtust Financial Timesi grupist pisut madalamaks.

The Economisti aktsiate ostu-müügi üle peetakse Bloombergi allikate sõnul läbirääkimisi ennekõike kaasomanikega, kelle seas on Cadbury, Rotschildi, Agnelli ja Schroderi perekond. Näiteks Fiati asutaja Agnelli pere investeerimisfirma Exor avaldas kodulehel, et on huvitatud oma praeguse 4,72 protsendi suuruse osaluse suurendamisest.

Bloombergi teatel tahab Pearson äriväljaannete müügiga koguda kapitali, millega reorganiseerida oma põhitegevusala haridusäri. Pearson on üks maailma suurimaid haridussektoris tegutsevaid ettevõtteid, kuid viimasel ajal pole tal põhitegevusalal käsi hästi käinud: USAs kaotati mitu tähtsat testide lepingut ja töövihikute müük kuhtub.

Lisaks äriväljaannetele võib Pearson Bloombergi teatel müüki panna ka oma 47 protsendi suuruse osaluse kirjastuses Penguin Random House.

Tagasi üles