Miks tuleks tööandjal kõigile kandidaatidele alati tagasisidet anda?

FOTO: SCANPIX

Personalispetsialist Paul Petrone kirjutab portaalis LinkedIn Pulse sellest, miks tuleb tööandjatel ka peale esimest tööintervjuud väljapraagitud kandidaatidele alati sisukat tagasisidet anda.

Tööandjana võid küll mõelda, et tööotsijad peaks olema pika ooteajaga harjunud, kuid tegelikult tuleks ka negatiivne tagasiside anda edasi võimalikult kiirelt, sisukalt ja konstruktiivselt. Kui sa seda teha ei soovi, siis kannatab nii ettevõte, kui sa ka ise, sest:

1) Sa näitad üles austuse puudumist

Võib-olla ei olnud kandidaat sinu pakutava töökoha jaoks parim valik, kuid kui sa ei anna talle tema ebasobivuse kohta tagasisidet, ei arvesta sa tema kulutatud energia, aja ja ka tunnetega. Ka lühike kiri või telefonikõne on parem kui mitte midagi. Lihtsalt anna inimesele kiirelt teada, et oled otsustanud edasi minna teiste kandidaatidega. Mida kiiremini ta teada saab, seda kiiremini saab ta ka oma tööotsinguid jätkata ning seda parem mulje talle sinust jääb.

2) Näitad ettevõtet halvas valguses

Kui sina või ükski sinu töötaja ei leia aega, et kandidaatidele õigeaegselt tagasisidet anda, räägib see üsna palju ettevõtte kultuuri ja põhimõtete kohta. Kui otsustad kandidaatidega kehvasti käituda, pole mõtet imestada, kui nad jagavad oma negatiivset kogemust ka teiste sama sektori töötajatega.

3) Kaotad väärtuslikke kontakte ja suhteid

Inimestega halvasti käitudes kaotad sa nad suure tõenäosusega igaveseks. Kuigi kandidaat ei olnud tänasel päeval sobiv, ei tea sa kunagi, millist inimest võib sul vaja minna kahe või viie aasta pärast. Kui sa jätad kandidaadile tagasiside andmata, võid sa ta enda jaoks tulevikus maha kanda. Ta (ning suure tõenäosusega ka tema sõbrad) ei ole tulevikus sinu heaks töötamisest huvitatud, isegi kui sa oled huvitatud tema/nende palkamisest.

Tagasi üles