Microsofti uus idee: ilutelefonid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus Samsungi Windows 7 telefon.
Uus Samsungi Windows 7 telefon. Foto: RICHARD DREW/AP

Microsoft üritab mobiilitarkvara turul taas jalule tõusta ja asub Apple’it ja Google’it jälitama eile rahva ette toodud Windows Phone 7 kasutavate «ilutelefonidega».

Just kaunis välimus ja elegantne disain peaksid olema selle uue tarkvaraga nutitelefonide seeria võidu võtmeks.

Enne iPhone’i tulekut kolm aastat tagasi oli Microsoft nutifonide tarkvara vallas maailmaliider. Tänaseks on turuosast järel armetud 5 protsenti.

Kukkumine on olnud niivõrd järsk, et Microsofti juhatus on firmasiseselt väljastanud selge hoiatuse: meie positsioon uuenevas tehnoloogiamaailmas, kus põhirolli mängivad kõikvõimalikud internetis pakutavate teenustega ühilduvad vidinad, on ohus – kui me ei tõuse ega võitle.

Microsofti tegevjuht Steve Ballmer jättis sedapuhku pidamata kõne kasutusvaldkondadest ja praktilisusest, mis reeglina uute Windowsi versioonide turuletoomisega kaasas käib.

Selle asemel ütles ta üheksat Delli, HTC, LG ja Samsungi telefoni demonstreerides, mis veel enne aastavahetust uue opsüsteemiga müüki tulevad, järgmised sõnad: «Nad on ilusad – igaüks neist on omal kombel tõepoolest ilus.»

Uus disainile suunatud lähenemine on juba pälvinud ka tunnustavaid sõnu. Nii näiteks kiitis Microsofti nende julguse eest San Franciscos paikneva Frog Designi loovjuht Mark Rolston.

«Eks ta üks õnnemäng ja risk ole, kuid samas pole neil ka muud valikut,» ütles IDC analüütik Al Hilwa.

Tarkvaraliidesel on põhimõtteliselt sama lähenemine kui teistel puuteekraaniga nutitelefonidel, funktsioonide ja muude rakenduste juurde pääseb ikoonide kaudu. «Paanid» on aga suuremad, samuti kirjad, mis sageli väljuvad ekraani piiridest.

Kuigi tarkvara on visuaalselt rabav, hoiatab Rolston siiski, et sellise tarbekauba puhul – nagu Windows seda on – võib radikaalse disaini kasutamine olla riskantne, kuna pakkuda tuleb niivõrd paljusid erinevaid funktsioone.

Ühtlasi kõneleb Microsofti uus lähenemine sellest, et tähelepanu on nihkunud tööalaselt kasutuselt tavaklientidele.

«Ega nende kahe grupi vahel enam palju vahet polegi,» ütles HTC tegevjuht  Peter Chou.

Mõned analüütikud kahtlevad, kas Microsoftil õnnestub uut opsüsteemi edukalt turundada, kuna viimase arvutitarkvara Windows 7 puhul katsetati emotsionaalsemat brändikujundust – ja mitte just eriti võidukalt.

Rolston ütles, et tema arvates on viga, et Apple’i ja Google’i vastu minnakse Windowsi nimega. «Need kaks kandsid oma firmabrändid küll edukalt nutitelefonide maailma üle, kuid Windowsi tarkvarast ollakse üldiselt tüdinud ja väsinud,» ütles ta.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles