Daamid rabavad hoogsalt lukskäekotte

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Mulberry aktsiad lõid neljapäeval rekordi. Lukskaupade firma nahkseid käekotte ostetakse niivõrd tempokalt, et lisaks aastakasumi prognoosi tõstmisele julgeti ennustada jaemüügi käibe kahekordistumist.


Suurbritannia 40 juhtivas Mulberry poes tõusis müük oktoobrile eelnenud 10 nädalaga 57 protsenti – mulluse vastava perioodiga kõrvutades. Võrreldavate kaubaartiklite müüginumbrid grupi kõigi 90 poe lõikes kõikjal maailmas läksid möödunud aastaga võrreldes ülesmäge lausa 79 protsendi võrra.

Selle tulemusena, teatas firma, ületavad märtsiga lõppeva majandusaasta müügi- ja kasumiprognoosid lennukalt turu ootusi. Tänavu sügisene jaemüügiäri tellimuste hulk peaks mulluseid tasemeid ületama 100 protsendi võrra.

«Ajalooliselt tugevatel turgudel nagu Suurbritannias ja Euroopas on meie firma sisekasv tugev,» ütles tegevjuht Godfrey Davis. «Aga vähemalt sama tugevat kasvu – kui mitte tugevamat – oleme hakanud nägema ka uutel rahvusvahelistel turgudel. Väga tugev on kasv Aasias.

Aga hea minek on ka meie väikesel äril Ühendriikides. Tuleb välja, et Mulberry bränd on ihaldusväärne kõigil neil turgudel.»

Kuigi Mulberry valmistab ka kingi ja naisteriideid, tuleb enam kui 95 protsenti käibest nahakaupatelt, sealhulgas käekottidelt, kohvritelt ja aksessuaaridelt. Meeste ja naiste kottidelt tuleb kokku 75 protsenti grupi müügist.

Mulberry läbimurre tuli uue brändikujunduse tiivul ligi 10 aastat tagasi, mil nii modellide kui stiiliikoonide pilgud nende kottide peale pöördusid.

Esimene suur võit tuli aastal 2002 käekotiga, mille disainis endine ajakirja Vogue moetoimetaja Luella Bartley. Veelgi rohkem rambivalgust tuli 2004. aastal, mil Mulberry Bayswateri kotiga nähti ringi patseerimas Kate Mossi.

Edukaks osutus ka mullune uudis: tootesari Alexa, mis sai nime tuntud teleteadustaja ja endise modelli Alexa Chungi järgi.

Kasvav populaarsus tähendab seda, et laos seisab kaupa vähem ning reklaami arvelt võib kokku hoida – mistõttu kasvab brutokasum.

«Iga käekoti tarbeks tuleb tükid eraldi välja lõigata, kuna tegemist on looduslike materjalidega ja kõik tuleb omavahel kokku sobitada. See ei ole nagu riiete tegemine,» ütles Davis.

«Seetõttu ei saa ka tootmistempot tõsta niisama lihtsalt, nagu mõne muu kaubaga. Populaarsemaid tooteid on meil siiamaani napilt, kuna nõudlus osutus oodatust niivõrd palju suuremaks. Aga selle tulemusena läheb ka kogu kaup täishinnaga, hilisemaks soodusmüügiks ei jää üle midagi.»
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles