Kuidas töövestlusel sind häirivatest asjadest rääkida?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töövestlus.
Töövestlus. Foto: Panther Media/Scanpix

Tööintervjuu käigus esitatakse kandidaatidele tihtipeale küsimus: «mis sind tööpostil kõige rohkem närvi ajab?» Business Insider vahendab karjäärieksperdi Lynn Taylori nõuandeid, kuidas selllisest olukorrast auga välja tulla.

Taylori sõnul võib sellele küsimusele vastamine keerukaks osutuda ka väga korralikult ette valmistunud kandidaadile. 

Tööotsija võib hakata rapsima, loba ajama või lihtsalt kivistuda -  kõik need vastamise viisid suunavad töövestluse aga rappa. Tööandjad esitavad sellise küsimuse aga seetõttu, et tahavad teada, millised asjad võivad sind kergesti ärritada ning kuidas sa suudad frustratsiooni ja stressiga toime tulla.

Siin on mõned nipiid, kuidas edukalt end häirivatest asjadest rääkida.

Ära ignoreeri küsimust ega põikle vastamisest kõrvale

Kõiki inimesi ajab aega-ajalt miski närvi, seega vastus: «hmm, mulle ei tule küll praegu midagi meelde,» ei ole veenev.

Taylori sõnul tuleks selle asemel vastust ette planeerida - mõelda väikestele probleemidele, mis võivad töökohal tekkida ning sellele, kuidas sa neid lahendad. Eriti tuleks keskenduda just lahenduste selgitamisele.

Ära maini asju, mis tulevad töökohtades pidevalt ette - nagu liiga valjult rääkivad töökaaslased vms, kuna tööandja võib sellest järeldada, et oled tööd tehes pidevalt närvis.

Anna üldine vastus

Anna pigem mingi üldine vastus, vastupidisel juhul jätad sa mulje, et sind ajab iga pisiasi endast välja.

Näiteks: «mind ajab vahel veidi närvi, kui töökaaslased ei arvesta üksteisega», on parem vastus kui «minu naabertöötaja avatud kontoris virutab pidevalt telefonitoru häälekalt hargile. Ühel päeval lugesin ma kokku lausa 27 korda, mil see juhtus!»

Jää rahulikuks

Taylori sõnul on tegu negatiivse küsimusega, millele ei tohiks anda aga negatiivset vastust.

Viis, kuidas sa vastad on isegi olulisem vastusest endast. «Ma lihtsalt ei kannata egomaniakke!»
võib olla täiesti normaalne kommentaar sõpradevahelises vestluses, kuid kindlasti mitte tööintervjuul.

Pööra küsimus enda kasuks

Kuigii esmapilgul võib tunduda, et sellele küsimusele ei ole võimalik positiivset vastust anda, on tegelikult tegu suurepärase võimalusega näidata oma potentsiaalsele tööandjale, kuidas sa suudad tööstressiga hakkama saada.

«Sa peaks demonstreerima, kuidas sa kontrollid probleemi, mitte probleem sind», ütleb Taylor. Näiteks, selgita, milline on teatud probleemide esilekerkimisel sinu käitumismuster. «Kui see ja see juhtub, üritan ma jääda rahulikuks, neutraalseks ning anda endale veidi aega probleemi analüüsimiseks ja parima lahenduse leidmiseks.»

Pea meeles kandidaadile esitatavaid nõudeid

Sellele küsimusele vastates tuleks kindlasti meeles pidada, milliseid tugevusi otsitakse kandidaadilt vastavas töökirjelduses ning rõhuda oma tugevatele külgedele.

Kui tööandja otsib heade suhtlusoskustega inimest ning sa pead just seda enda tugevuseks, võib sind suure tõenäosusega häirida see, kui kolleegid õigeaegselt infot ei anna. Sellise nõrkuse mainimine võib aga antud tööposti puhul osutuda hoopis vajalikuks tugevuseks.

Anna konkreetne vastus

Liiga pikalt end häirivatest asjadest rääkimine võib sind töövestlusel nurka mängida. Anna konkreetne ja lühike vastus ning selgita, miks see sind häirib ning kuidas sa selle probleemi lahendamisega tavaliselt tegeled.

Ära pööra küsimust naljaks

Tööandja tahab seda küsimust esitades teada, kuidas sa saad stressiolukordades hakkama, tegu on tõsise ja põhjendatud küsimusega, millele naljatades vastamine: «hmm...kõige rohkem ajab mind närvi sellistele küsimustele vastamine,» paneb ohtu kogu sinu töövestluse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles