TV3 juht ei võta televaatajate petmise süüdistust omaks

Kadri Hansalu
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TV3 juht Priit Leito
TV3 juht Priit Leito Foto: Arno Saar / Õhtuleht

TV3 juht Priit Leito ei pidanud vajalikuks kommenteerida, miks nad jätsid kaks kuud televaatajatele mulje, et lahkuvad vabalevist.

Kui Levira juht Mart Einpalu kinnitas, et läbirääkimised TV3ga jätkusid ka pärast erakanali avalikkusele saadetud teadet otsusest vabalevist lahkuda, siis Leito sõnul läbirääkimisi ei toimunud. «Me saatsime oma teate välja ja siis tuli pakkumine, mille plusse ja miinuseid me kaalusime,» ütles Leito.

Teooria, et TV3 jättis mulje vabalevist lahkumisest samasse gruppi kuuluvale tasulise televisiooniteenust pakkuvale Viasatile klientide leidmiseks, ei pea Leito sõnul paika. «Viasati kliendibaas on nii suur, et me räägime siin mingisugusest promillist, mis on selle aja jooksul juurde tulnud. See ei olnud kindlasti mingi Viasatile klientide leidmise taktika, vaid reaalselt Eesti suuruse riigi kommertsjaama äriline tegevus, kus on vaja leida lisavõimalusi, et finantseerida programmi,» kinnitas Leito.

Nn osalise vabalevi lahendus on Leito hinnangul väga hea, kuna aitab neil aastas kokku hoida kuuekohalise summa, kuid telepilt jõuab siiski peaaegu kõiki Eesti elanikeni.

«Kommertskanalid ei ole Eestis kasumit teenivad ettevõtted. Kuskilt tuleb see raha leida ja levitamiskulud on ühed suurimad kulud, mis televisiooniettevõtetel on. See oli üks koht, kust on võimalik leida raha, et paremat programmi toota. Tänapäeval võistleme ka näiteks Youtube’iga ja ainuke võimalus võita, on teha korralikku omatoodangut: kohalikke seriaale, suuri telešõusid. Selleks tuleb leida finantseerimisviis,» kirjeldas Leito.

Lepingu pikkust ei avaldanud ka Leito, kuid kinnitas, et pikas perspektiivis ei ole tema hinnangul vabalevi endiselt viis, kuidas televisiooni tarbitakse.

Tarbijakaitseamet teatas täna pressiteate vahendusel, et sellise olukorra, kus erakanalid teatasid vabalevist lahkumisest ja algasid reklaamkampaaniad tasuliste teleteenuse pakkumise lepingute sõlmimiseks, tekitamine ja tolereerimine on ilmselgelt taunimisväärne ning vastutustundetu televaatajate suhtes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles