Porsche kutsub rooli taha Hiina rikkureid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Reuters / Scanpix

Porsche on otsustanud jõukad hiinlased sedaanide tagaistmetelt lahti kangutada ja teha neist entusiastlikud sportautofännidest roolikeerajad.


Uuringufirma Dunne & Company andmetel kasvas «ülemise otsa» autode müük Hiinas viimase viie aastaga 98 000 juurest 550 000 peale.

Porsche 911 on aga endale  Hiinas soetanud vaid 2000 inimest – ja turul on oldud juba üheksa aastat.

Varakatele hiinlastele meeldivad luksautod küll, aga enamik armastab suuremaid eksemplare koos sohvriga. Selliseid, mida valitsejad tarvitavad.

Porsche uus boss Matthias Müller ütles, et juulis lõppenud majandusaastaga suudeti Hiinas maha müüa vaid 674 sportautot Porsche 911.

Mis aga samas kujutas endast 41-protsendilist kasvu ning 35-protsendilist turuosa luksuslike sportautode segmendis, mis maksavad üle 55 000 euro ehk 79 000 dollari.

Müller ütles Pariisi motonäitusel oma esimeses tegevjuhi-intervjuus Financial Timesile, et neil on tekkinud ridamisi vahvaid mõtteid, kuidas hiinlastes sportautode vastu huvi äratada.

Esiteks tekitatakse ridamisi sündmusi ja üritusi, mille kaudu Porschesid promoda saaks. Teiseks ehitatakse potentsiaalsete klientide jaoks spetsiaalne autode katsetamise ringrada.

Porschet julgustab ka tõsiasi, et analüütikud ja autotööstuse tippjuhid on täheldanud noorema põlvkonna hulgas kasvavat huvi sportautode vastu.

Audi müügijuht Peter Schwarzenbauer ütles: «Sportautode segmendis on tunda võimast dünaamikat. Mis meie jaoks tähendab seda, et TT läheb müügiks üha paremini ja paremini.»

Dunne & Company president Michael Dunne ütles: «Ainus asi, mis luksuslike sportautode turul veel puudu on, on andunud fännide põlvkond – kiirusearmastajate kultuur.» Viidates sellele, kuivõrd laisalt hiinlased Shanghai’s Vormel-1 võidusõite vaatamas käivad.

«Üks teine takistus on Hiinas veel... Liiklusummikud,» ei saanud ta mainimata jätta.


Copyright
The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles