Estoniaga juhtunud õnnetus oleks võinud korduda

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viking Line'i Rosella
Viking Line'i Rosella Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

Liiklusohutuse amet uurib juhtumit, kus Viking Line'i reisilaev Rosella lahkus veebruaris Ahvenamaa sadamast avatud vöörivisiiriga, merel laevast eraldunud vöörivisiir sai saatuslikuks ka reisilaevale Estonia.

Selle aasta veebruari alguses lahkus Viking Line'i reisilaev Rosella Ahvenamaalt Mariehamni sadamast avatud vöörivisiiriga, vahendab Yle Uutiset. Ahvenamaa laevaühingu sõnul püüdis laevameeskond visiiri sulgeda, kuid edutult.

Kuigi vöörivisiiri lukustussüsteem ei töötanud korralikult, asus laev vastavalt graafikule Rootsi poole teele. Pärast reisi algust pidas laevameeskond nõu Viking'i tehnilise direktoriga. Koos otsustati, et kui visiiri ei suudeta sulgeda sadamast seitsme kilomeetri kaugusel asuva majakani jõudes, siis pöördutakse sadamasse tagasi.

Liiklusohutuse ameti sõnul õnnestus aga laevameeskonnal visiir kindlalt sulgeda alles pärast majakast möödumist ja avamerele jõudmist.

Tormine meri

Tuulekiiruseks mõõdeti sel päeval 15 meetrit sekundis ning meri oli sel päeval tormine. Viking Line'i sõnul on vööri osasse paigaldatud topeltuksed, mis said pärast Estoniaga juhtunud õnnetust kõigile reisilaevadele kohustuslikuks, ning Rosellaga juhtunud intsitendi ajal töötasid need korralikult.

Viking Line'i tehnilise direktori Tony Öhmani sõnul jääb see liiklusohutuse ameti otsustada, kas laeva meeskonna käitumine oli ebaseaduslik või mitte. Hetkel ameti inspektorid uurivad juhtumi üksikasju. Ameti veeteede inspektori sõnul on vöörivisiiri lukustamist puudutavad reeglid väga selged.

Rahvusvahelised nõuded reisilaevade vöörivisiiri lukustamisele muutusid viimati 20 aastat tagasi pärast reisilaevaga Estonia juhtunud õnnetust 1994. aastal. Siis oli õnnetuse põhjuseks vöörivisiiri purunemine tugevas lainetuses. Konstruktsioonivea tõttu tõmbas purunenud vöörivisiir laevast eraldudes lahti aparelli, vesi tungis Estonia autotekile ja laev uppus. Õnnetus nõudis 852 inimese elu, eluga pääses 137 laeva pardal olnud inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles