Taksojuhid: Uberi tegevuse aktsepteerimine seadustab Eestis piraattaksod

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uberi mobiilirakendus
Uberi mobiilirakendus Foto: SCANPIX

Eesti Taksojuhtide Liit on seisukohal, et reedel Eestis tegutsema hakanud Uberi tegevus on ebaseaduslik ja selle aktsepteerimine seadustab Eestis piraattaksod.

«Täna on Eestis ühistranspordiseadusest lähtuvalt eraisikute poolt tasulise reisijateveo teenuse pakkumine ebaseaduslik,» märgib taksojuhtide liit oma avalikus pöördumises.

Nende sõnul peidab reedel Eesti tegutsema hakanud Uber ebaseaduslikku tegevust põhjendusega, et tegemist on pilootprojektiga. «See on teadlik strateegia turujärelvalvet tegevate asutuste uinutamiseks ja taksopiraatluse seadustamine,» märkis Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak.

Kuigi minister Kristen Michal kommenteeris Uberi tegevust mai alguses viidates uuele sügisest jõustuvale ühistranspordiseadusele, mis võimaldab osutada reisijate juhuveoteenust ka väikeautodega, kui teenuse osutajal on vastav tegevusluba, on liit seisukohal, et täna on Uberi tegevus Tallinnas ebaseaduslik.

«Uberi poolt täna Tallinnas vahendatud autojuhid on eraisikud, kellel puudub juhuveo teenuse osutamiseks vajalik ühenduse tegevusluba,» ütles Poolak. Antud olukorras ootab taksojuhtide liit valitsuselt ja ka korravalvelt jõulisi ning kiireid samme Uberi ebaseadusliku teenuse sulgemiseks juba täna.

Liit teeb ettepaneku, et politsei peataks juba täna Tallinnas sõitvad ebaseaduslikku reisijateveoteenust osutavad autojuhid ja alustaks seadusest tulenevalt menetlust ning määraks trahvi või aresti.

«Kui eeltoodud autojuhtide järelvalve ei anna kiiresti tulemust ja Uber jätkub ebaseadusliku teenuse vahendamist tarbijatele, siis kaaluda tõsisemate meetmete kasutuselevõttu,» sõnab taksojuhtide liidu juhatuse liige. Siin all peab ta silmas Uber.com domeeni sulgemist telekommunikatsioonifirmade poolt, mida on näiteks kasutanud Hispaania.

«Nimetatud karmid meetmed on vajalikud selleks, et kõikidel täna turul tegutsevatel taksoteenusepakkujatel oleks võrdsed seaduslikud tingimused oma äri tegemiseks,» ütleb Lembit Poolak.

Seaduse järgi peab tasulist sõitjatevedu pakkuv ettevõte taotlema tegevusloa, mis Uberil Eestis puudub. Oma tegevust Tallinnas põhjendab ettevõte sõitjateveo vahendamise teenuse pilootprojektina.

Eesti on esimene Balti riik, kus Uber on oma tegevus alustanud ning mitmes teises maailmariigis on ettevõtte tegevus suure kriitika alla sattunud, kuna Uberi teenust vahendavate taksojuhtide taustakontroll on nõrgem kui tavaliste taksofirmade puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles