Palo: parvlaevade asendamine vanadega näitab SLK suhtumist klientidesse

Ettevõtlusminister Urve Palo oma kabinetis

FOTO: Sander Ilvest

Juhul, kui SLK viib oma suured praamid, mida maksumaksjad kinni maksavad, Saksamaale, jättes Eestisse alles vanad ja väikesed, on selgelt näha firma suhtumine oma klientidesse, leidis ettevõtlusminister Urve Palo.

«Paraku on tänaseks kujunenud olukord (spekulatsioonid), kus Väinamere Liinid plaanib ligi 1,5 aastat (!) enne lepingu lõppu viia suured parvlaevad Saaremaa liinilt minema ja toob asemele väiksed ja vanad. See näitab tema suhtumist oma klientidesse ja saarte elanikesse,» ütles Palo. Ta lisas, et kui turistid saavad oma reisi planeerida ja neil on rohkem aega oodata, siis eriti valus on see saarte elanikele.

Ta meenutas, et riik korraldas eelmisel aastal hanke laevaoperaatori leidmiseks. Teises voorus oli kaks pakkujat, Väinamere Liinid ja Tallinna Sadam. «See oli esmakordselt ajaloos, kus tekkis reaalne konkurss. Oluliselt odavama pakkumise tegi Tallinna Sadam, kelle reiside hind 10 aasta peale oli ca 60 miljonit eurot madalam,» sõnas minister.

Nelja uue laeva tulekuni on jäänud poolteist aastat. Kui praeguste uute laevade kohta öeldi, et teenus tõusis uuele tasemele, siis täna ehitatavad laevad tõstavad taseme Palo sõnul veelgi kõrgemale.

«Täna ei ole vedajal põhjust ega vajadust võtta liini teenindavaid aluseid ära, lepingut riigiga jagub ettevõttel veel 2016. aasta sügiseni ja seni maksab maksumaksja neid suuri laevu toetuse kaudu kinni,» nentis Palo. Vedaja oleks võinud omal ajal laevad ka riigile müüa, ent pärast aastaid kestnud läbirääkimisi ei olnud nad sellega nõus.

«Ma väga loodan, et vedajal on piisavalt saarlaslikku meelekindlust ning ta ei vea oma reisijaid alt ja jätab Väinamerele senised parvlaevad,» avaldas Palo lootust, et kõneluste kohaselt Saksamaale seilavad praamid siiski Eesti saarte ja mandri vahelist merd jäävad kündma.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles