Leping lubab Saaremaa liinil parvlaevu vahetada

Regula Virtsu sadamas.

FOTO: Peeter Langovits

2006. aasta märtsil Saaremaa laevakompanii (SLK) tütarfirma Väinamere Liinide juhi Tõnis Rihvki ja majandusministri Edgar Savisaare alla kirjutatud kümneaastane Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinide teenindusleping võimaldab laevaettevõttel laevu liinil vahetada, sätestades n-ö miinimumnõudena mahutavuse 400 liinimeetrit sõidukeid ja 400 reisijat.

Lepingu kohaselt peavad mõlemal liinil sõitvad parvlaevad mahutama vähemalt 400 liinimeetrit sõidukeid ehk 80 autot. Autoronge peab laevadele mahtuma vähemalt 200 liinimeetrit.

Samuti peab laevadel olema päästevarustusega reisijakohti 400 inimesele ja soe salong, mis mahutab vähemalt 200 inimest.

Ülesõiduks ei tohi tavapärastes ilmastikuoludes kuluda Rohuküla-Heltermaa liinil üle kahe tunni ja Virtsu-Kuivastu liinil üle ühe tunni.

Seega vastavad lepingu nõuetele nii praegused SLK parvlaevad St Ola (90 autot, 950 reisijat) ja Regula (105 autot, 900 reisijat), kui ka liinile tulev Kreeka laev Ionas (170 autot, 400 reisijat).

Kummalgi liinil peab ühel parvlaeval olema vähemalt Lloydsi registri järgne jääklass 1A või samaväärne jääklass mõne teise registri järgi ning teisel parvlaeval olema Lloydsi jääklass 1C.

Lisaks võib vedaja kasutada liinidel ka neist väiksemaid parvlaevu, kas rikke, korralise remondi või ilmastikuolude või veetaseme tõttu. Sel juhul on ta kohustatud ministeeriumi teavitama ja vajadusel tihendama sõidugraafikut. Väiksema laeva kasutamisel saab vedaja iga reisi eest 80 protsenti kokkulepitud reisitasust.

Parvlaeva vahetamisel vähemalt lepingujärgsete miiinimumnõute kohase teise parvlaeva vastu vedaja ministeeriumi teavitama ei pea.

Lisaks sisaldub lepingus punkt, et vedaja toob Rohuküla-Heltermaa liinile 2009. aastal uue parvlaeva. Selle lepingu punkti on Väinamere Liinid täitnud uue parvlaeva Hiiumaa liinil hoidmisega.

Lisareiside ja järjekordade kohta sätestab leping, et vedaja teostab sõitjate paremaks teenindamiseks parvlaevaliinil lisareisi juhul, kui sadamas on ootel rohkem kui 100 liinimeetrit sõidukeid ja järgmise sõidugraafiku-järgse reisi väljumiseni on aega rohkem kui kaks tundi. Seda juhul, kui vedajal on sellise reisi teostamiseks sõidugraafikust vaba laev.

Kui vedaja lepingu ühepoolselt ennetähtaegselt lõpetab, on ministeeriumil lepingu kohaselt õigus nõuda leppetrahvi kuni 10 miljonit krooni (639 116 eurot). Ministeeriumil on õigus etteteatamiseta leping lõpetada, kui vedaja pole vajalike parvlaevade puudumise või olemasolevate parvlaevade tehnilise kõlbmatuse tõttu püsivalt võimeline kohustusi täitma.

Tagasi üles