Kirjakandja hakkab inimestele sularaha koju viima

Postiljon. Foto on illustreeriv.

FOTO: Marko Saarm/Sakala

Aprilli viimasel nädalal alustas Eesti Post ehk Omniva maapiirkondades sularaha kättesaadavuse parandamiseks kirjakandjaga sularaha väljastamist.

Eesti Posti postiteenuste juht Kaido Padar ütles pressiteate vahendusel, et ettevõte on saanud kohalikelt omavalitsustelt tagasisidet, et paljudes piirkondades on ainukeseks sularaha kättesaamise kohaks postkontor ning selle asendamisel postipunktiga kaob inimestel võimalus sularaha kätte saada. 

«Kuigi finantsteenused pole ettevõtte põhitegevus ning jätkuvalt keskendume me posti- ja logistikateenustele, mõistame me inimeste muret ja tahame aidata,» lausus Padar. 

Seetõttu töötaski ettevõte välja lahenduse, mis võimaldab sularaha koju tellida kirjakandja kaudu. 

«Postifirma Omniva teenus on kiiduväärt, sest sellega saavad inimesed igal pool Eestis ligipääsu sularahale. Tegemist on mõistliku ja paindliku lahendusega,» ütles Eesti Panga president Ardo Hansson pressiteates.

Eelmise aasta septembris vastas Hansson Riigikogus saadikute arupärimisele pangateenuste kättesaadavuse kohta Eestis. Sealhulgas tõstis Hansson esile mujal riikides proovitud paindlikke lahendusi sularahateenuse pakkumisel maapiirkondades.

«Väljendasin mullu sügisel samateemalisel arutelul Riigikogus veendunumust, et eelkõige kommertspangad, aga ka riik suudavad pakkuda senisest paremaid lahendusi. Riik on Omniva kaudu esimese sammu astunud, kuid see ei peaks olema viimane samm olukorra parandamisel,» märkis Hansson.

Selleks, et sularaha saada, peaks klient oma soovist Omnivale teada andma, seejärel lepitakse kliendiga kokku, millal kirjakandja tema juurde tulla saab. Kirjakandja võtab kaasa mobiilse kaardimakse terminali ja tehing tehakse kliendi juures kodus. Kliendil peab teenuse kasutamiseks olema pangakaart ja vajalikud PIN-koodid.

Tagasi üles