Sillamäe Sadama turundusjuht: Eesti logistikasektor on hävimisohus

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubarong.Foto on illustreeriv.
Kaubarong.Foto on illustreeriv. Foto: Interenet

Sillamäe Sadama turundusjuhi Andrei Birov hinnangul on Eesti logistikasektor otseselt hävimisohus; jätkuvalt langevad kaubamahud võivad ettevõtte hinnangul mõne aastaga viia sektoris pankrotilaineni.

«Kui võrrelda meid Läti, Leedu ja Soomega, siis numbrite järgi oleme me kõige lõpus. Kui kunagi me olime transiiditurul liidrid, siis me praegu oleme kõigi sabas – nii raudtee kui ka sadamate poolest. Kaubamahud kukkusid käesoleva aasta esimeses kvartalis Eestis kuskil 30 protsenti,» ütles Sillamäe Sadama turundusjuht Andrei Birov BNSile.

«Navigatsioonitariifid tõsteti mitmekordseks, tõusnud on raudteetariifid ja muu selline, nüüd lisaks tuleb veel aktsiiside tõus. See paneb veel omakorda hirmsa põntsu kogu transpordi sektorile. Milline investor tuleb investeerima olukorras, kus sa teed oma äriplaani ja pannakse sulle põmmdi,» rääkis Birov. «Me ei saa ju sellises olukorras konkureerida soomlaste, lätlaste ja leedukatega. Kaup läheb neile ja kõik. Meie sektoris on asi nii – kui kaup on ära läinud, siis seda kaubavoogu enam tagasi ei saa – sa pead uut otsima.»

«Eesti logistikasektor proovib kõik koos ellu jääda. Kui selline mahtude kukkumine, nagu esimeses kvartalis oli, kestab veel mitu aastat, siis võib varsti tõepoolest teha nii, nagu kunagi Jüri Mõis soovitas – raudtee üles võtta ja müüa vanametalliks. Saame kohe mingi papi kätte ja ehitame suure tara Eesti ja Venemaa vahele,» lisas ta.

«Praegu tuleb väga tõsiselt riskidega arvestada. Keegi ei taha investeerida, kui valmistutakse mitte rahuks, vaid sõjaks. Kui sõda on läbi ja rahu majas, siis hakatakse investeerima, nii meie kui ka välismaa ärimeeste poolt,» rääkis Birov. «Me väga loodame, et need investorid, kes tahavad meile Sillamäele ehitada nafta rafineerimise tehast – ma mõtlen Jukonoili – et nad ei mõtle ümber. Nemad peavad ka nägema, et mitte ainult nemad ja meie ei taha, et see tehas sinna tuleks, vaid riik ka tahab.»

«Selle tõttu ongi nii, et käesoleva aasta TransRussia messil on Läti stend rahvast täis ja meie oma on pooltühi. Ja kui me vaatame numbreid, siis ongi pilt selge, miks seal on kolm korda rohkem kaubavedajaid ja kaubaomanike, kui meil,» sõnas Birov. «Kui kaubamahud langevad samas tempos veel kolm aastat, siis vaatame kui palju meist 20 Eesti firmast, mis messil on, veel ellu jääb, võibolla viis aga võibolla kaks.»

Eestist liigub Venemaale kümme rongi päevas; veel mõned aastad tagasi läks 40 ja rohkem, rääkis Birov. «Üks rong päevas tähendab miljonit tonni aastas – kukkumine on olnud kordades.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles