Click & Grow arendab nutikaid sisefarme

Tõnis Oja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Glick & Grow asutaja Mattias Lepp.
Glick & Grow asutaja Mattias Lepp. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Eesti idufirma Click & Grow on loonud siseruumide põllundussüsteemi, mida nad nimetavad nutikaks farmiks (Smart Farm), mis kulutab 95 protsenti vähem vett kui traditsiooniline põllumajandus.

Süsteemis saab kasvatada korraga 50 kuni 250 taime, mis on sobivaks valikuks linnastunud piirkondades, millel pole juurdepääsu värske toidu piirkondadesse ja mida USA valitsus kutsub toidukõrbeks, kirjutab USA ajakiri Wired. Ideaaljuhul peaksid need vähendama drastiliselt vahemaad kohtade vahel kus toit kasvab ja kus seda tarbitakse.

Turg taolistele sisefarmidele või nn vertikaalsetele farmidele kasvab kiiresti. Selle mootoriks on arusaamine, et praegune vett neelav põllumajandussüsteem on jätkusuutmatu. Selle turu ühes ääres on lugematu arv entusiaste, kes kasvatavad väikesi aedu oma kodus. Teises servas on aga ettevõtted, nagu Green Sense Farms Chicagos, kes kasvatavad toidurohelist siseruumides tööstuslikult ja müüvad seda kohalikele poodidele.

Isegi tehnoloogiagigandid nagu Panasonic ja Toshiba on alustanud arendama gigantseid sisefarme Aasias, kus valitseb puudus põllumaa järele.

«Igal pool maailmas on inimesed töötanud intensiivselt vähemalt 10 kuni 20 aastat toomaks toidu tootmise suurlinnadele lähemale ning leidmaks viise seda kasvatada seda efektiivsemalt,» ütles ajakirjale Click & Grow asutaja Mattias Lepp.

Ühe Smart Farmi hind on 1500 dollarit.

Glick & Grow 2013. aasta käive oli majandusaruande kohaselt 1,4 miljonit eurot, kahjum 0,14 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles