Ostuhullus nädalapäeva ei küsi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Hoolimata sellest, et Osturalli hakkas sel korral pihta esmaspäevast, olid kõik Tallinna Kaubamaja osakonnad juba kella üheksast üpris tihedalt ostlejaid täis.

«Praegu me ei ole veel ühtegi ostu sooritanud – paneme kaupa välja,» rääkis täpselt kell 9 kaubamaja ees üles pandud välileti taga Võrtsukala müüja Anne, kes oli ostukampaania ajaks pealinna kohalikku kala müüma tulnud Viljandimaalt.

Tema sõnul pidi linnainimeste huvi kala vastu suur olema ning seda, et kala otsa saaks, kartma ei pea, sest seda tuuakse kogu aeg juurde. «Tihtipeale need kallid kalad – angerjad ja lõhed – on kohe selleks puhuks valmistatud,» tõi välileti müüja välja, mis on kõige minevam kaup Osturalli ajal olnud.

Teise väljas oleva leti müüja oli juba hoolimata varasest hommikutunnist esimesed müügid ära teinud. «Pekki ja vorsti olen müünud,» ütles Rakverest tulnud lihatooteid turustava Delikatessi müüja Anneli, kes ise on käinud Osturallil 4–5 aastat müümas.

«Pärast talve ikka on huvi suur, sest see on üks esimesi välilaatasid ja inimesed tahavad midagi muud, kui see, mis poes müüakse,» sõnas ta. Sellest, kui hästi väiketootjatel Osturalli ajal läheb, pidi palju sõltuma ilmast. Tavaline on, et kevaditi müüakse rohkem kui sügisel.

«Ega teil 20 eurost tagasi anda ei ole?» küsis vahepeal leti ees seisma jäänud vanaproua, kes enne marsruuttakso peale jooksmist leti eest läbi põikas. «Ma arvan, et vist juba saan,» ütles Anneli, pakkides ostjale sisse lati suitsuvorsti.

Ostlema tõid kingad, tõukeratas ja nahast tagi

Kui välilettide ääres Osturalli alguses väga suurt tunglemist ei olnud, siis hoopis teine vaatepilt avanes naiste kingamaailma sisse astudes, kus silma järgi võis kella 9.12 ajal hinnata ostlejate hulka julgelt 70–80 ringis. Kassade ääres otseselt pikki järjekordi ei olnud, kuid ühtegi tühja kassat ka silm tähele ei pannud.

«Kindlasti vaatan kodus Osturalli pakkumised enne läbi – kui midagi sobib, siis tulen vaatama,» rääkis Aile, kes oli sel korral tulnud kindla plaaniga endale mugavad vabaajakingad leida. «Mul on haige jalg, sellepärast on mul selliseid vaja,» sõnas naine, näidates karbis olevad kingi. Lisaks oli ta valinud mitu pakki sukkpükse maal elavatele vanematele sugulastele.

«Väike laps nägi kataloogi kodus ja näitas näpuga,» sõnas kahe ja poole aastase Hugo ema Kairi, kes oli väikesele poisile just 55 eurot maksva sinakasrohelise tõukeratta ostnud. See oli ka ainuke põhjus, miks Osturalli esimesel tunnil ostlema tuldi.

«Vagabondi kingad tõid siia,» sõnas üks noorem naine, mis teda esmaspäeva hommikul kaubamajja toonud oli. Ühe naiste kingamaailma kassas oleva müüja sõnul olid esimese tunni jooksul kõige minevam kaup tennised ja Marco Tozzi riidest kingad.

Kodumaailma edasi liikudes leidis ka neid ostlejaid, kes ei olnud otseselt Osturalli pärast sinna tulnud ja põikasid lihtsalt enne tööle minekut kaubamajast läbi. «Tulin muid oste tegema,» sõnas üks ostleja.

«Gerry Weberi pükse tulin ostma,» sõnas Osturallile uudistama tulnud pikaajaline kaubamaja müüja Kai, kes nüüd on pensionile jäänud. «Mul ühed on kodus, aga tahtsin saada just neid uusi,» lisas ta.

Mitmed inimesed olid kaubamajast läbi põiganud tööle kiirustades. «Ostsin siit kodumaailmast mõned asjad,» sõnas üks naine jooksu pealt. Teisel vaatas ilumaailmas korvist vastu mitu šampooni- ja palsamipudelit.

«Tulin jakki vaatama,» sõnas üks meestemaailmas nahktagide riiuli juures seisev nooremapoolne vene mees, näidates samal ajal ka Osturalli kataloogis olevat tagi pilti.

Kaubavalik varasemast kaks korda suurem

Selleaastase Osturalli projektijuhi Kamila Varvase sõnul võis Osturalli esimese tunni põhjal öelda, et ostlejate hulk on sama, mis on olnud eelnevatel aastatel. Samas oli tema enda jaoks üllatuseks, et juba esmaspäeva hommikul on niivõrd suur hulk inimesi kaubamajja tee leidnud.

«Järjekorrad on kassades ja tundub, et on väga hästi alanud,» sõnas Varvas, kes on ka kaubamaja naiste kingamaailma ja meestemaailma teenindusjuht. Sarnaselt eelnevate aastatega olid enne avamist juba inimesed ukse taga ootamas.

«Teistmoodi on see, et meil on Osturalli sel aastal nädalapikkune – esmaspäevast pühapäevani,» rääkis ostukampaania projektijuht. Samuti on toodete valik sel aastal suurem kui eelnevatel aastatel – nimelt poes pakutakse ostukampaania raames tavapärasest kaks korda enam kaupu ning e-poes kuskil 2000 toodet.

«Lisaks autodele on sel aastal ka mootorpaadid e-poe valikus,» lisas kaubamaja kommunikatsioonispetsialist Anna Ansmitt. Hooajale kohaselt on seekordsel Osturallil suurem rõhk pandud kevad- ja moekaupadele.

«Sel kevadel hästi moodsaid tenniseid ja sportlikke jalanõusid on meil kingamaailma valikus just päris palju,» ütles Varvas. Lettide vahel liikudes hakkas ka silma lilleliste kingade, baleriinade ja käekottide tavapärasest suurem hulk.

Silma järgi vaadates hindas Varvas, et kõige suurem minek oli Marco Tozzi lillelistel kingadel ja Tamarise nahast baleriinadel. «Seal tagapool olid ka Hilfigeri tennised, mida rabati,» märkis ta.

Sellised kliendid, kes on oma ostud just Osturalli ajaks ajastavad, moodustavad kaubamaja oma tagasiside uuringu põhjal täiesti tõsiselt võetava hulga ostlejatest. «Nad saavad kataloogi ja teavad täpselt, mida nad ostma tulevad,» rääkis kaubamaja kommunikatsioonijuht.

Erinevalt arusaamast, et tavaliselt tuuakse sooduskampaaniate ajal lettidele kõige odavamad tooted, mille kvaliteet võib olla küsitav, ütles Varvas, et Osturalli ajal on soodushinnad ennekõike bränditoodetele.

«Näiteks naistemaailmas on meil ju disainertoodete näidiste müük – väga tuntud brändide tooted on soodsa hinnaga,» rääkis Ansmitt. Kingamaailmas müügil olevate disainerkotid on näiteks 50 protsenti soodsamad.

«Välimüük on meil minu teada olnud sama pikalt kui Osturalli ja see on selleks, et tekitada veelgi rohkem seda laadamelu,» selgitas Varvas, miks väliletid on muutunud ostukampaania lahutamatuks osaks.

Sel aastal toimub Osturalli esmakordselt nädalaajasena. «Peamiseks kampaania pikendamise põhjuseks on ikkagi nõudluse kasv ja inimeste järk-järgult suurenev huvi Osturallist osa saada,» põhjendas Kaubamaja tegevjuht Erkki Laugas, miks otsustati kampaania perioodi pikendada.

«Saime sageli tagasisidet, et Osturalli võiks olla pikem ning selle põhjal otsustasime kampaaniaperioodi nihutada nädalani,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles