Sularahaautomaatidesse kaotatud raha sageli tagasi ei saa

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sularahaautomaat
Sularahaautomaat Foto: Laura Oks / Õhtuleht

Erinevate pankade sularahaautomaatidesse on eestlased kaotanud suuremaid ja väiksemaid summasid, valdaval juhul aga ei kipu nad seda pangalt tagasi nõudma, sest praktika näitab, et ega seda ei saagi.

Seoses hiljuti aset leidnud olukorraga, kus sularahaautomaat neelas mehel 3500 eurot ilma seda tema arvele kandmata, uuris Postimehe tarbijatoimetus, kui sagedasti on lugejatel juhtunud, et sularahaautomaat arvestab summat valesti. Allpool on tehtud ülevaade lugejate kogemustest.

Summad ulatunud 350 euroni

«Olen nii kaotanud 40 eurot – sisestasin 400 eurot ja arvele jõudis 360,» räägib lugeja, kes luges raha enne sisestamist mitu korda üle. Sõbral «sõi» automaat 50 eurot ära. Mõlemal korral oli tegu Swedbankiga, kuhu raha kaotanu ka avaldus tegid, mispeale lubas pank ise ühendust võtta. «Kummalgi korral pank ise ühendust ei võtnudki, pika pealekäimise peale öeldi vaid, et pole nende viga ja kõik,» nendib pettunud lugeja.

Peamiselt on sularahaautomaati jäänud summad varieerunud 5 euro ja 50 euro vahel. «Tahtsin võtta 25 eurot. Automaat hakkas pinisema ja andis ekraanile mingi veateate. Hiljem lõi luugi lahti ja sain ainult 20eurose,» räägib lugeja, kelle pangaväljavõte hiljem näitas, et ta oli siiski saanud 25 eurot ning pangast ta kadunud 5 eurot enam tagasi ei saanud.

«Mina võtsin Viljandis Swedbanki automaadist välja 50 eurot, kuid automaat väljastas kümne-eurose kupüüri,» märgib lugeja, kellel samamoodi näitas pangaväljavõte hiljem, et ta siiski sai need 50 eurot. «Raha ma muidugi tagasi ei saanud,» kurdab ta pettunult.

Ka SEB panga sularahaautomaatide osas on lugejatel kaebusi. «Ülemiste keskuses on kaks korda SEB automaat mulle külma teinud, summasid enam ei mäleta täpselt – oli vist ühel korral 5 eurot ja teisel korral 20 eurot,» räägib lugeja, kes seda raha pärast enam tagasi ei saanud, vaid pangalt hoopis vastuse, et automaat vaadati üle, aga puuduolevat raha ei leitud.

Samas on lugejad ka suuremaid summasid pangale kaotanud – mõni on selle tagasi saanud, mõni aga mitte. «Sisestasin 640 eurot, kontole jõudis 540,» räägib üks lugeja paari kuu tagusest kogemusest. «Kui lõpuks neilt vastuse sain, oli see sarnane nagu paljudel siin – pole nende viga, nemad automaadist üleliigset raha ei leidnud,» nendib ta.

Kõige suurem summa, mis lugejatel sularahaautomaati jäi, oli 350 eurot. «Soovisin Swedpanki automaadist võtta 350 eurot välja – ruudule ilmus tekst, et automaadis ei ole nii palju raha ja jättis mind pika ninaga, räägib lugeja, kes hiljem kodus kontot kontrollides avastas, et see summa oli tal siiski arvelt läinud. Siiski läks tal õnnelikult – oma raha sai ta nädal-paar hiljem tagasi.

Automaate ikka vähe

Neid näiteid, kus inimesed siiski on automaati kaotatud raha tagasi saanud, siiski leidub. Üks lugeja tõi hiljutisest ajast välja väga meeldiva kogemuse Swedbankiga, kus kontori juures olnud sularahaautomaatide puhul tegeles klienditeenindaja probleemiga väga kiiresti ja operatiivselt. «Teenindaja oli väga tore ja raha kanti kontole paari tunni pärast,» sõnas lugeja, kellel pärast seda kogemust on sularahaautomaatide osas siiski kerge hirm tekkinud.

Näited ulatusid ka krooniaega tagasi, kus näiteks üks lugeja pani kuskil 3000 krooni Balti jaamas olnud Swedbanki automaati, kuid arvele jõudis sellest 300 krooni vähem. «Kuna oli ülikiire – pikaks ajaks väljamaale minek ja kohe oli vaja edasi kütta, – jäi asi sinnapaika,» lausus lugeja, kes muidu oleks asja isegi uurima hakanud.

On olnud ka neid lugejaid, kes on pannud sularahaautomaadid enda kasuks tööle - näiteks selleks, et vältida pangateenustasude maksmist. «Omal ajal, kui mul olid kahes pangas kontod, kasutasin sularahaautomaate tasuta raha liigutamiseks ühest pangast teise,» räägib üks mees, kes kasutas kahe erineva panga kõrvuti asuvaid automaate sel viisil.

Mõni lugeja tõi välja näiteks Swedbanki puhul ka sularahaautomaatide väikese arvu. «Järjekorrad automaatide järel peaksid olema erandlikud, mitte tavapärane nähtus,» märkis üks lugeja ja teine polnud rahul sellega, et Balti jaama ümbruses jääb just selle panga automaatide arv järjest vähemaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles