Tallinna Sadam kavandab A- ja B-terminalide asemele uut terminali

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand
Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Sadama hinnangul on praegused A- ja B-terminalid üsna eakad ja seoses sellega on sadamal laual plaan ehitada kahe terminali asemele üks uus terminal ja nihutada see linnale lähemale, et suurendada nii ka laevade teenindamise ala.

Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand ütles BNSile, et sadamal on praegu laual kava laiendada A- ja B-terminale. «Ka see on meil praegu laual, sest kui siin sai räägitud, et reisilaevad tahavad võimalikult lühikest aega sadamas viibida ja seda optimeerida, võib-olla isegi mereloleku aega pikendada, et kulusid kokku hoida, siis A- ja B-terminali lähedus kaidele tekitab selge pudelikaela,» lisas Kaljurand.

«Võib öelda, et terminalid on praeguses kontekstis väga eakad ja vajaksid kindlasti rekonstrueerimist. Meil on laual projekt, kus tahame A- ja B-terminalid piltlikult öeldes nihutada linna poole, et tekitada vaba ruumi laevade teenindamiseks ja ehitada kahe terminali asemel täiesti uus terminal,» märkis Kaljurand.

Kaljurand lisas, et sadam tahab rajada n-ö tänapäevase terminali, kus oleks lihtsam liikuda ja kas või näiteks inimestel bussiga laeva juures järel käia, nagu tehakse lennujaamades. «See on nüüd pikem, kuskil kuue või seitsme aasta plaan. Laual see meil on ja detailplaneeringut ettevalmistav töö käib,» rääkis Kaljurand. «Loodan, et kuskil poole aasta lõikes või maksimaalselt tuleva aasta esimeses pooles saame selle planeeringu ka algatatud, eks kõik selle planeeringu protsessid ja ehitusteemad juba liiguvad selles tempos, mis võimalik on.»

«Pikad reisijate galeriid on oma aja ära elanud ja nüüd on vaja pakkuda inimesele täiendavaid mugavusi. Need on suured investeeringud ja finantsistid küsivad, et kust see raha siin tuleb, ja ega tulegi. Aga sellepärast nii mõnedki tuhanded inimesed võtavad selle tee ette, sest nad teavad, et siin on mugav liikuda,» märkis sadama juht.

Kaljuranna sõnul jäid kõik suuremahulised investeeringud Vanasadamas 1990ndate aastate lõppu. «Kui vaatame, milliseks on muutunud sadamat külastavate laevade hulk ja nende suurus ning sellest tulenevalt ka reisijate ja autotranspordi hulk, siis on viimane aeg alustada uuele tasemele minekut,» märkis ta.

Tallinna Sadam kavandab investeeringuid, mille eesmärk on parandada laevade vastuvõtutingimusi ja reisijate ohutumat liikumist ning lihtsustada sõidukite liikumist laevale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles