Kuidas ülemusele tema tegevuse kohta kriitikat esitada?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tujutsev ülemus. Pilt on illustratiivne.
Tujutsev ülemus. Pilt on illustratiivne. Foto: Panther Media/Scanpix

Ülemuse otsuste ja valikute küsimärgi alla panemine on keeruline ülesanne, kuid vahel võib õigeaegne kriitika ära hoida veelgi suurema kahju. Kuidas ülemust kritiseerida nii, et see ei ohustaks sinu töökohta, kirjutab Entrepreneur.com.

Vali oma lahinguid

Enne, kui hakkad ülemust kritiseerima, mõtle hoolega läbi, kas kritiseeritav otsus või väide on ikkagi seda väärt. Kui ülemuse viga võib olla ettevõttele kulukate tagajärgedega või näidata teda koosolekul halvas valguses, on ilmselt mõistlik talle eksimusest diskreetselt teada anda.

Ära paranda ülemust teiste ees

See, kuidas ja millal ülemust tema eksimusest teavitad, on ülioluline. Kõige parem oleks seda teha nelja-silma-vestluse käigus, kõige halvem variant on aga ülemuse parandamine või kritiseerimine tema enda ülemuse või ettevõtte kliendi ees, kuna sellistes situatsioonides on ta kõige haavatavam ehk tal on kõige rohkem kaotada.

Kasuta seisukohta väljendavate avalduste asemel soovitusi

Maskeeri oma kriitika või parandus arvamuse või ettepaneku taha. “Mis sa arvad, kui…” “Ehk oleks see parem variant…” on kindlasti nutikamad ja tulemuslikumad lähenemisviisid, kui lajatamine “Sa teed asju valesti!”

Paku lahendusi

Kellelegi ei meeldi kuulda, et nende otsused või tegevused on valed, kuid veel hullem on kriitika, millele ei järgne lahenduste väljapakkumine. Selle asemel, et lihtsalt veale osutada, mõtle välja ka lahendus, kuidas seda eksimust parandada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles