Kuidas teha tööpakkumine, millest ei saa keelduda?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuidas teha tööpakkumine, millest ei saa keelduda?
Kuidas teha tööpakkumine, millest ei saa keelduda? Foto: PantherMedia

Sellest, kuidas ettevõtte kultuuri ja väärtustega sobivale ning tööst huvitatud kandidaadile edastada pakkumine, millest ta ei saa keelduda, kirjutab HRfactory konsultant Claire Millard.

Uue talendi edukas värbamine oma ettevõtmisesse eeldab mitmete soosivate asjaolude kokkulangemist. Ikka otsitakse seda ideaalselt sobivat kandidaati; pingutatakse, et kogu värbamisprotsess ladusalt jookseks ning loodetakse, et see üks ja õige kandidaat on valmis ettevõtte ärisse ning edusse olemasolevate töötajatega võrdeliselt või enamgi panustama. Kui tööandjal on õnnestunud leida suurepärane ettevõtte kultuuri ja väärtustega sobiv ning ka huvitatud kandidaat ehk on jõutud üle koera, on vaja saada ka üle saba – kandidaadile tuleb edastada pakkumine, millest ta ei saa keelduda!

Väldi ebavajalikke viivitusi

Otsustamatusest tingitud viivitused võivad töösuhte veel enne selle algust lõpetada.  Igas värbamisprotsessis tuleb mingil hetkel ette viivitusi, mida kandidaadid üldjuhul mõistavad. Aga kui viivitused järgnevad intervjuule või tööandja lükkab edasi tööpakkumise tegemist, valitseb kandidaatide seas ärevus. Selleks, et väärt kandidaate endaga siduda, tuleks anda neile tagasisidet pigem varem kui hiljem.

Ole entusiastlik

Tuleb meeles pidada, et kandidaadile pakkumist tehes on tööandja müügimehe rollis. Müüma peab äri, uut võimalust, ehk isegi täiesti uut karjääri või elustiili – ning seda kõike tuleb teha innukalt!

Kõrge motivatsioon ja entusiasm paistavad välja ning mõjuvad nakatavalt, aidates kaasa pakkumise positiivsele vastuvõtmisele. Kui kandidaat läbis tiheda sõela või paistis silma mõne unikaalse omadusega, võiks talle sellest kindlasti teada anda! Positiivselt meelestatud ja ootusärevasse uude meeskonda on alati kergem lisanduda.

Räägi töötasust

Rahateemalised vestlused ei kulge harilikult kergelt, ent kandidaadiga tuleb see etapp kindlasti läbida. Hoolimata sellest, kas ettevõttel on vakantsele positsioonile määratud kindel palk või mingi vahemik; kas kandidaadil on tulevasest töötasust selge nägemus või mitte, tuleb läbirääkimistega kuskilt alustada.

Kui kandidaadi ootused on teada ning need kattuvad ettevõtte võimalustega, peaks kõik lihtsalt sujuma. Vastupidisel juhul tuleb proovida esmalt kandidaadi ootused välja selgitada. On inimesi, kes eelistavad oma soove töötasu osas enda teada jätta. Siin võib olla abiks kandidaadi varasema töötasu suuruse teadmine, millele võiks läbirääkimiste alustuseks lisada näiteks 10%.

Valmista end läbirääkimisteks ette

Läbirääkimised töötingimuste, mõneti ka –tasu osas on eriti kriitilise tähtsusega, kui tööandja töötasu pakkumine jääb kandidaadi ootustele alla. Väiksema ootuste vahe korral tasub kaaluda loovamaid lahendusi, näiteks töötasu järkjärgulist tõstmist vastavalt töötaja tulemuslikkusele, selle osalist sidumist ettevõtte finantstulemustega, sportimisvõimaluste toetust, tasuta lõunaid, töötaja soodustusi või puhkeaega.

Oluline on mõista, et ka töötasu ootuste suure lahknevuse juures võib panustada muude töötingimuste sobitamisele. Kandidaadilt peaks uurima tema vastavaid eelistusi ning neist lähtuvalt pakkuda kas pikemat aega põhipuhkuseks, maailmatasemel koolitusi, rahvusvahelisi arenguvõimalusi, paindlikke soodustusi või kodust töötamise võimalust – kõike, mida kandidaat lisaks rahalisele kompensatsioonile oluliseks peab.

Reklaami tervikut

Hoolimata palgaläbirääkimiste keerukusest või pikkusest, tuleb kandidaadile edastada rahalistest ja mitterahalistest osadest koosnev tervikpakett. Koos boonustega peab müüma tööd, positsiooni ning kõigega kaasnevat elustiili. Ettevõtte sisekultuuri kirjeldamine, ärireiside võimalused, töö eri tahkude välja toomine ning äri sotsiaalsed aspektid pigem kasvatavad kui kahandavad kandidaadi entusiasmi.

Küsi tagasisidet

Ükski kandidaadile tehtud pakkumine ei tohiks jääda vastuse ootel lihtsalt õhku rippuma. Isegi, kui kandidaat märkab oodatust madalamat palganumbrit, peaks temalt uurima, mida ta pakkumisest arvab või mis sellest puudu jäi. Tööandjad ei tohiks karta pakkumiste järgseid reaktsioone, sest neile vastates saab kandidaate kõhklustest üle aidata ning tugevdada neis tekkinud huvi.

Tee pakkumine kirjalikult

Tööpakkumise ning –lepingu kirjalik edastamine tagab töösuhte mõlemale osapoolele selguse ning kindluse ja annab kandidaadile võimaluse veel viimaste täpsustuste tegemiseks. Kirjalik pakkumine on tihti aluseks endises töökohas lahkumisavalduse esitamiseks. Tööandjatel, kelle pakkumistele ning lepingutele on kandidaadid alla kirjutanud, on väiksem risk uusi töötajaid vastupakkumiste tõttu kaotada.

Hea kandidaat ei loobu pakkumisest, mis on esitatud selgelt ja õigeaegselt, mille juures tulevane tööandja on säilitanud avatud suhtlusdialoogi, paindliku suhtumise töötasusse ning boonustesse. Kirjalikult edastatud ja allkirjastatud kokkulepped on selge märk uue töötaja valmisolekust meeskonnaga liituda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles