Lenovo müüb ikka veel ohtliku reklaamvaraga arvuteid

Lenovo logo

FOTO: SCANPIX

Kuigi Lenovo teatas, et lõpetas oma uute arvutite eelinstalleeritud reklaamvaraga Superfish varustamise juba detsembrikuus, on jaemüügis veel seadmeid, kus reklaamvara on ikka veel alles, kirjutab Ars Technica.

Maailma suurim PC-tootja Lenovo tunnistas veebruaris, et ettevõtte müüdud arvutitesse on eelinstalleeritud reklaamvara Superfish, mille abil on võimalik kasutajate veebibrauseritest ilma neilt luba küsimata isiklikku teavet koguda.

Lisaks sellele, et Superfish vahendab Lenovo arvutite kasutajate veebibrauserites reklaame, suudab ta veebilehitsejatest kasutaja internetikäitumise kohta infot koguda. Peale selle on Hacker Newsi andmetel kolmandatel osapooltel võimalik genereerida Superfishi sertifikaadi tarbeks võtmeid ning selle abil saada pahaaimamatult arvutikasutajalt privaatseid andmeid, kuvades talle veebikeskkondi, mida veebibrauser peab vaikimisi turvaliseks.

Lenovo esmalt eitas probleemi, kuid hiljem tunnistas seda ning väitis, et lõpetas Superfishi eelinstalleerimise oma uutesse arvutitesse juba möödunud aasta detsembris.

Ars Technica andmetel ei ole Hiina ettevõte aga midagi ette võtnud paljude enda ja edasimüüjate ladudes müüki minevate arvutitega, kuhu Superfishi reklaamvara oli juba installeeritud.

"Lenovo võib väita, et nad ei ole peale detsembrit Superfishi installeerinud, kuid probleem seinseb selles, et nad tarnivad ikka veel arvuteid, mille süsteemis on reklaamvara alles. See tähendab, et ikka veel müüakse arvuteid, millele Superfish on eelinstalleeritud," rääkis Ars Technicale lugeja Laura Buddine, kes esimesena probleemi jätkumise avastas.

Tagasi üles