Viis rumalat viisi, kuidas rikkuda edukas karjäär

Viis rumalat viisi rikkuda edukas karjäär

FOTO: PantherMedia

Koolitaja ja juhtimisekspert Bernard Marr kirjeldab oma LinkedIni postituses viite rumalat põhjust, mis võivad saada igale edukale karjäärile saatuslikuks.

Unustamine, et tänapäeval on kõik omavahel ühenduses ja ühendatud

Maailm on üha väiksem, inimesed omavahel üha rohkem ühendatud ning info liigub nende vahel samuti üha kiirema tempoga. Seda enam, kui tegu on ühe spetsiifilise ärisektoriga. Töölt lahkumine ilma sellest ette teatamata, vaenulike suhete külvamine ja klientide halb kohtlemine maksab varem või hiljem kätte. Sa ei tea kunagi, kes keda tunneb või kes kellegi suhtlusringi kuulub, seega pole mõtet loota, et sinu negatiivsed küljed ja teod varjatuks jäävad. Pigem võib see kunagi sulle maksma minna töökoha saamise või edutamise.

Samuti tuleks jälgida oma käitumist sotsiaalmeedias. Ka isiklikel kontodel tööga seonduvate negatiivsete avalduste tegemine võib ootamatult kalliks maksma minna.

Isikliku elu tööellu segamine

Suurem osa ülemustest aktsepteerib seda, et vastad aeglasemal tööajal isiklikele kõnedele või logid sisse oma sotsiaalmeediakontodele, kuid ebaproportsionaalselt suure osa tööajast mittetöistele tegevustele pühendamine viib sind üsna kiiresti ülemuste silmis musta nimekirja.

Samuti kaotad oma professionaalset väärtust, kui jääd eraeluliste draamade tõttu pidevalt tööle hiljaks või ei suuda tööülesannetele keskenduda. Kui sul on suuri eraelulisi probleeme, mis mõjutavad sinu igapäevatööd, tuleks sellest rääkida oma personalijuhi ja otsese ülemusega ning leida kasvõi mingi ajutine lahendus, mille tõttu sinu karjäär ei kannataks.

Valetamine

Inimesed kipuvad ikka erinevatel põhjustel tõde moonutama ning väikeseid süütuid valesid rääkima, seda ka tööpostil olles. Kui süütu valetamine kasvab regulaarseks harjumuseks, mõjutab see sinu usaldusväärsust ning ka eneseanalüüsivõimet. Selle asemel, et valede abil end keerulistest olukordadest päästa, tuleks oma vigasid endale ja teistele tunnistada, neist õppida ning järgmisel korral juba ennetada.

Teiste süüdistamine

Kui lahenduste otsimise asemel kipud tegelema teiste süüdistamisega probleemide tekkimises, ei leia sa endale kolleegide seas uusi sõpru ning samuti jääb sulle külge kaebleja, mitte tegutseja kuulsus. Veel hullem on teiste maha tegemine, selleks, et ennast paremas valguses näidata. Halb on ka endale tuha pähe raputamine, selle asemel, et tegutseda. Kriisisituatsioonis pole oluline see, kelle süül probleem tekkis, vaid see, kuidas see võimalikult ruttu lahendada.

Lohakus

Sulle võib tunduda, et sinu sassis töölaud ei mõjuta kellegi teise tegemisi, kuid tegelikult pole see tõsi. Kui sinu organiseerimatus hakkab segama oluliste asjadega kursis olemist, mõjutab see sinu tulemuslikkust ning sinu kolleegide tööd. Organiseerimatuse tõttu koosolekute unustamine, võtmete kaotamise tõttu tööle hiljaks jäämine, oskamatus tähtaegadest kinni pidada - see kõik viib sinu tiimi tulemused alla.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles